22 січня – День Соборності та Свободи України;100 років тому (1919) Директорія Української Народної Республіки проголосила на Софіївській площі в Києві Акт злуки всіх українстких земель (західних і східних)в єдину соборну Українську Державу; 23 січня –175 років від дня народження Михайла Федоровича Комарова (1844-1913), українського бібліографа, лексикографа, літературознавця, перекладача; 90 років від дня народження Філарета (у миру – Михайло Антонович Данисенко, народився 1929), Святійшого Патріарха Київської і всієї Руси-України; 24 січня – 140 років від дня народження Станіслава Пилиповича Людкевича (1879-1979), українського композитора, музикознавця, фольклориста; 110 років від дня народження Михайла Івановича Їжакевича (1909-1975), українського композитора; 100 років тому (1919) голова Ради народних міністрів УНР В. Чехівський підписав Закон про заснуванняв Києві Головної книжкової палати, сьогодні це – державна наукова «Книжкова палата України» 25 січня – День Св. Мучениці Тетяни; 260 років від дня народження Роберта Бернса (1759-1796), британського поета, фольклориста; 145 років від дня народження Вільяма Сомерсета Моема (1874-1965), англійського письменника, драматурга, критика; 26 січня – Міжнародний день митних служб; 27 січня – Міжнародний день пам`яті жертв Голокосту;180 років від дня народження Павла Платоновича Чубинського (1839-1884), українського етнографа, фольклориста, поета, автора слів Гімну України; 28 січня – у 1992 році Верховна Рада України затвердила національний синьо-жовтий прапор як Державний прапор України; 135 років від народження Якова Оскаровича Парнаса (1884-1949), українського біохіміка; 29 січня – День пам`яті героїв Крут; 210 років від дня народження Василя Продана (1809-1882), українського громадського та православного церковного діяча Буковини4 30 січня – 100 років тому (1919) вийшов наказ Міністерства народної освіти УНР щодо викладання українською мовою предметів у вищій, середній і нижчій школах, а також у школах і на курсах для дорослих;185 років від дня народження Володимира Боніфаиійовича Антоновича (1834-1908), українського історика, археолога, етногафа, археографа;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Вчителю української мови

There are no translations available.

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу: «Вивчаємо українську мова та літературу», № 27 / 2016.

Огляд публікації «Розвиток пізнавальної активності школярів засобами ігрових мовних матеріалів» (автор – О. М. Коротка ).

 

 

 

Автор пропонованої статті – Коротка О. М. – учитель Кам’янсько-Слобідської ЗОШ І-ІІ ст. (Новгород-Сіверський р-н, Чернігівська обл.). У дослідницьких матеріалах розкриваються аспекти розгортання пізнавальної діяльності учнів за допомогою ігрових мовних елементів. Передують розкриттю теми і задуму публікації важливі вступні положення, де автор нагадує:

Вивчення української мови в школі передбачає реалізацію трьох головних завдань:

1) розвивати мислення, креативні вміння й здібності;

2) дати учням знання з мови і вміння використовувати їх у комунікативній практиці;

3) виховувати національно свідому особистість.

Реалізація навчально-виховних завдань перебуває у безпосередній залежності від активної зацікавленості предметом, від бажання знати його, а це у свою чергу залежить від наявності і якості впровадження на уроках відповідних засобів – у цьому випадку – цікавих задань для школярів та ігрових форм роботи над українським словом.

Серед таких завдань та ігрових мовних матеріалів автор статті виділяє різного роду гуртові, усні і письмові конкурси, аукціони, естафети, а також лінгвістичні задачі та завдання, де треба розгадувати шаради, метаграми, криптограми, логогрифи, тайнописи (шифровані записи; наприклад, літературні тайнописи), лінійні кросворди тощо. Приклади:

Конкурс «ХТО НАЗВЕ ОСТАННЄ СЛОВО».

/ наприклад, з теми «Фразеологія», педагог пропонує учням кілька завдань, серед яких: назвати синонімічні фразеологізми до зворотів «замилювати очі», «байдики бити»; навести висловлювання українських письменників, що стали крилатими висловами; «відремонтувати» фразеологізми, як-от: «г р а б л я м и  по воді писані» та ін. /  

гра «ЛАНЦЮЖОК»

/ у процесі заходу конкурсанти добирають слово, що починається останнім складом (звуком, буквою) названого попереднім учасником: читати – тиререспублікаказка…/

МОВНІ ЗАГАДКИ

/ питання для учнів можуть бути прості, і водночас цікаві: «чим різняться сир і рис?» - відповідь: порядком звуків! /

ЗАВДАННЯ НА ВИЛУЧЕННЯ СЛІВ

/ завдання на вилучення слів або словосполучень (чи речень), які відрізняються від інших значенням або іншими граматичними ознаками: третій (четвертий) зайвий, та ін. /

ЛІТЕРАТУРНИЙ ТАЙНОПИС

/ тайнопис – шифрований запис; у літературному тайнописі склади чи букви тексту записують у фігуру, кружечки або й без них не в узвичаєному порядку, а з інтервалом у два-чотири знаки /

БІЛАЙВОРД (лінійний кросворд)

/ у білайворді відгадані слова створюють ланцюжок, де наступне слово накладається на частину попереднього, а завдання-тлумачення слів пропонують на двох рядках – знизу й зверху /

У публікації підкреслюється, що немає жодної теми шкільного курсу, під час вивчення якої не можна використати цікавих ігор та завдань. Виходячи із цього, кожен педагог, - вважаємо, - при наявності доброї волі, і залежно від мети, цільових завдань, напрямів роботи, віку вихованців та рівня їхньої підготовки, - здатен і може, в тій чи іншій формі, як урізноманітнити навчальний процес загалом, так і «спровокувати» зростання пізнавальної активності учнів простими і доступними засобами, а у нашому випадку – засобами ігрових мовних матеріалів

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: