24 червня – 125 років від дня народження Володимира Юхимовича Січинського (1894-1962), українського мистецтвознавця-енциклопедиста, бібліографа; 95 років від дня народження Богдана Йосиповича Чалого (1924-2008), українського письменника; 25 червня – День митної служби України; 85 років від дня народження Мирослава Гнатовича Стельмаховича (1934-1998), українського філолога, доктора педагогічних наук; 27 червня - 55 років тому (1964) у Вашингтоні відкрито пам`ятник Т. Г. Шевченку; 28 червня – День Конституції України; 95 років від дня народження Олесі Йосипівни Кравець (1924), українського прозаїка; 29 червня – 170 років від дня народження Олени Пчілки (Ольга Петрівна Косач) (1849-1930), української письменниці, фольклориста, етнографа; 30 червня – День молоді; День молодіжних та дитячих громадських організацій.
Ремонт ноутбука своими руками. Быстрый и гарантийный ремонт ноутбуков. Срочный ремонт ноутбуков. Ремонт компьютеров на дому. Быстрый ремонт компьютеров своими руками. Настройка и ремонт компьютеров. Java уроки для начинающих. Лучшие java уроки. Учим язык Java с нуля. Обзор смартфонов samsung. Качественный обзор смартфонов samsung galaxy. Обзор смартфона samsung galaxy s4. Фото картинки приколы. Самые новые картинки приколы. Лучшие приколы картинки. Скачать аддоны для wow. Самые новые аддоны для wow скачать. Скачать аддоны для wow быстро и без реги. Видео уроки python. Лучшие python уроки. Учим язык python с нуля. Скачать шаблоны для Joomla. Самые новые joomla шаблоны. Бесплатные шаблоны для Joomla.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Вчителю української мови

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу: «Вивчаємо українську мова та літературу», № 27 / 2016.

Огляд публікації «Розвиток пізнавальної активності школярів засобами ігрових мовних матеріалів» (автор – О. М. Коротка ).

 

 

 

Автор пропонованої статті – Коротка О. М. – учитель Кам’янсько-Слобідської ЗОШ І-ІІ ст. (Новгород-Сіверський р-н, Чернігівська обл.). У дослідницьких матеріалах розкриваються аспекти розгортання пізнавальної діяльності учнів за допомогою ігрових мовних елементів. Передують розкриттю теми і задуму публікації важливі вступні положення, де автор нагадує:

Вивчення української мови в школі передбачає реалізацію трьох головних завдань:

1) розвивати мислення, креативні вміння й здібності;

2) дати учням знання з мови і вміння використовувати їх у комунікативній практиці;

3) виховувати національно свідому особистість.

Реалізація навчально-виховних завдань перебуває у безпосередній залежності від активної зацікавленості предметом, від бажання знати його, а це у свою чергу залежить від наявності і якості впровадження на уроках відповідних засобів – у цьому випадку – цікавих задань для школярів та ігрових форм роботи над українським словом.

Серед таких завдань та ігрових мовних матеріалів автор статті виділяє різного роду гуртові, усні і письмові конкурси, аукціони, естафети, а також лінгвістичні задачі та завдання, де треба розгадувати шаради, метаграми, криптограми, логогрифи, тайнописи (шифровані записи; наприклад, літературні тайнописи), лінійні кросворди тощо. Приклади:

Конкурс «ХТО НАЗВЕ ОСТАННЄ СЛОВО».

/ наприклад, з теми «Фразеологія», педагог пропонує учням кілька завдань, серед яких: назвати синонімічні фразеологізми до зворотів «замилювати очі», «байдики бити»; навести висловлювання українських письменників, що стали крилатими висловами; «відремонтувати» фразеологізми, як-от: «г р а б л я м и  по воді писані» та ін. /  

гра «ЛАНЦЮЖОК»

/ у процесі заходу конкурсанти добирають слово, що починається останнім складом (звуком, буквою) названого попереднім учасником: читати – тиререспублікаказка…/

МОВНІ ЗАГАДКИ

/ питання для учнів можуть бути прості, і водночас цікаві: «чим різняться сир і рис?» - відповідь: порядком звуків! /

ЗАВДАННЯ НА ВИЛУЧЕННЯ СЛІВ

/ завдання на вилучення слів або словосполучень (чи речень), які відрізняються від інших значенням або іншими граматичними ознаками: третій (четвертий) зайвий, та ін. /

ЛІТЕРАТУРНИЙ ТАЙНОПИС

/ тайнопис – шифрований запис; у літературному тайнописі склади чи букви тексту записують у фігуру, кружечки або й без них не в узвичаєному порядку, а з інтервалом у два-чотири знаки /

БІЛАЙВОРД (лінійний кросворд)

/ у білайворді відгадані слова створюють ланцюжок, де наступне слово накладається на частину попереднього, а завдання-тлумачення слів пропонують на двох рядках – знизу й зверху /

У публікації підкреслюється, що немає жодної теми шкільного курсу, під час вивчення якої не можна використати цікавих ігор та завдань. Виходячи із цього, кожен педагог, - вважаємо, - при наявності доброї волі, і залежно від мети, цільових завдань, напрямів роботи, віку вихованців та рівня їхньої підготовки, - здатен і може, в тій чи іншій формі, як урізноманітнити навчальний процес загалом, так і «спровокувати» зростання пізнавальної активності учнів простими і доступними засобами, а у нашому випадку – засобами ігрових мовних матеріалів

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: