19 вересня – 200 років від дня народження Олександра Івановича Павловича (1819–1900), українського фольклориста, етнографа, поета, педагога, священика, громадського діяча; 110 років від дня народження Василя Васильовича Зозуляка (1909–1994), українського письменника (Словаччина); 20 вересня – 90 років від дня народження Івана Олексійовича Світличного (1929–1992), українського поета, літературознавця, мовознавця, критика, правозахисника; 21 вересня – Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста; Міжнародний день миру; День винахідника і раціоналізатора; День фармацевтичного працівника; 100 років від дня народження Любові Пилипівни Калачевської (1919–1995), української актриси; 90 років від дня народження Павла Федоровича Кампова (1929–2009), українського публіциста, громадського діяча, правозахисника; 22 вересня – День партизанської слави; День машинобудівника; 180 років від дня народження Корнила Миколайовича Устияновича (1839–1903), українського художника, письменника, публіциста, громадського діяча; 130 років від дня народження Сергія Степановича Дложевського (1889–1930), українського філолога, мовознавця, літературознавця, краєзнавця, археолога, педагога; 100 років від дня народження Петра Трохимовича Маркушевського (1919–2001), українського літературознавця, театрознавця, фольклориста, критика; 23 вересня – 140 років від дня народження Павла Івановича Сениці (1879–1960), українського композитора, фольклориста, педагога; 120 років від дня народження Євмена Івановича Мариківського (1899–1986), українського диригента, педагога; 90 років від дня народження Григорія Никифоровича Цицалюка (1929–1995), українського композитора, педагога; 80 років від дня народження В'ячеслава Михайловича Мальця (1939), українського письменника; 24 вересня – 125 років від дня народження Романа Григоровича Купчинського (1894–1976), українського поета, прозаїка, журналіста, редактора, критика, композитора, громадського діяча (США) 25 вересня – 190 років від дня заснування (1829) Одеської національної наукової бібліотеки (на той час – Міська публічна бібліотека); 100 років від дня народження Сергія Дмитровича Зубкова (1919–2007), українського літературознавця; 26 вересня –110 років від дня народження Івана Павловича Шаповала (1909–після 1999), українського скульптора, педагога; 100 років від дня народження Олександра Боніфатійовича Гринька [справж. – Гриньков (1919–2013)], українського актора, публіциста, культурного діяча 27 вересня – Воздвиження Хреста Господнього; Всесвітній день туризму; День вихователя і всіх дошкільних працівників; 170 років від дня народження Едгара Ковача (1849–1912), українського архітектора, живописця, теоретика мистецтва угорського походження; 130 років від дня народження Олександра Костянтиновича Дорошкевича (1889–1946), українського літературознавця, критика, педагога; 90 років від дня народження Єлизавети Федорівни Миронової (1929–2010), української майстрині декоративного розпису; 75 років від дня народження Гізели Альбертівни Циполи (1944), української співачки; 28 вересня – 90 років від дня народження Дмитра Васильовича Павличка (1929), українського поета, перекладача, літературного критика, громадсько-політичного діяча, Героя України (2004); день народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918-1970), українського педагога; 29 вересня – 170 років від дня народження Якова Олександровича Новикова (1849–1912), українського соціолога, економіста, педагога, громадського діяча; 90 років від дня народження Віктора Михайловича Іконника (1929–2000), українського хорового диригента, композитора, педагога; 30 вересня – День мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії; Всеукраїнський день бібліотек; День усиновлення; 160 років від дня народження Альфреда Антона Єнсена (1859–1921), шведського вченого-славіста, поета, літературознавця, перекладача; 130 років від дня народження Катерини Людвиківни Лучицької (1889–1971), української актриси, режисера; 120 років від дня народження Андрія Степановича Паніва (1899–1937), українського поета, журналіста, перекладача; 110 років від дня народження Івана Івановича Гарапка (1909–2002), українського скульптора; 110 років від дня народження вана Михайловича Керницького (1909–1979), українського мовознавця; 110 років від дня народження Олексія Григоровича Тарасенка (1909–1991), українського актора, режисера.
Продажа новостроек от застройщика. Готовые новостройки продажа квартир от застройщика. Продажа новостроек в подмосковье. Продажа загородной недвижимости. Большой рынок загородной недвижимости. Обзор загородной недвижимости. Укладка линолеума на пол. Быстрая укладка линолеума своими руками. Цена укладка линолеума. Ремонт клавиатуры ноутбука. Быстрый ремонт клавиатуры своими руками. Сколько стоит ремонт клавиатуры. Потребительский кредит проценты. Кредит потребительский где взять. Потребительский кредит низкая процентная ставка. World of warcraft скачать торрент. Популярная игра world of warcraft. World of warcraft бесплатно. Журнал моделист конструктор. Журнал моделист конструктор онлайн. Моделист конструктор читать онлайн. Купить квартиру на первом этаже. Хороша ли квартира на первом этаже. Минусы квартиры на первом этаже.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Вчителю української мови

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу: «Вивчаємо українську мова та літературу», № 27 / 2016.

Огляд публікації «Розвиток пізнавальної активності школярів засобами ігрових мовних матеріалів» (автор – О. М. Коротка ).

 

 

 

Автор пропонованої статті – Коротка О. М. – учитель Кам’янсько-Слобідської ЗОШ І-ІІ ст. (Новгород-Сіверський р-н, Чернігівська обл.). У дослідницьких матеріалах розкриваються аспекти розгортання пізнавальної діяльності учнів за допомогою ігрових мовних елементів. Передують розкриттю теми і задуму публікації важливі вступні положення, де автор нагадує:

Вивчення української мови в школі передбачає реалізацію трьох головних завдань:

1) розвивати мислення, креативні вміння й здібності;

2) дати учням знання з мови і вміння використовувати їх у комунікативній практиці;

3) виховувати національно свідому особистість.

Реалізація навчально-виховних завдань перебуває у безпосередній залежності від активної зацікавленості предметом, від бажання знати його, а це у свою чергу залежить від наявності і якості впровадження на уроках відповідних засобів – у цьому випадку – цікавих задань для школярів та ігрових форм роботи над українським словом.

Серед таких завдань та ігрових мовних матеріалів автор статті виділяє різного роду гуртові, усні і письмові конкурси, аукціони, естафети, а також лінгвістичні задачі та завдання, де треба розгадувати шаради, метаграми, криптограми, логогрифи, тайнописи (шифровані записи; наприклад, літературні тайнописи), лінійні кросворди тощо. Приклади:

Конкурс «ХТО НАЗВЕ ОСТАННЄ СЛОВО».

/ наприклад, з теми «Фразеологія», педагог пропонує учням кілька завдань, серед яких: назвати синонімічні фразеологізми до зворотів «замилювати очі», «байдики бити»; навести висловлювання українських письменників, що стали крилатими висловами; «відремонтувати» фразеологізми, як-от: «г р а б л я м и  по воді писані» та ін. /  

гра «ЛАНЦЮЖОК»

/ у процесі заходу конкурсанти добирають слово, що починається останнім складом (звуком, буквою) названого попереднім учасником: читати – тиререспублікаказка…/

МОВНІ ЗАГАДКИ

/ питання для учнів можуть бути прості, і водночас цікаві: «чим різняться сир і рис?» - відповідь: порядком звуків! /

ЗАВДАННЯ НА ВИЛУЧЕННЯ СЛІВ

/ завдання на вилучення слів або словосполучень (чи речень), які відрізняються від інших значенням або іншими граматичними ознаками: третій (четвертий) зайвий, та ін. /

ЛІТЕРАТУРНИЙ ТАЙНОПИС

/ тайнопис – шифрований запис; у літературному тайнописі склади чи букви тексту записують у фігуру, кружечки або й без них не в узвичаєному порядку, а з інтервалом у два-чотири знаки /

БІЛАЙВОРД (лінійний кросворд)

/ у білайворді відгадані слова створюють ланцюжок, де наступне слово накладається на частину попереднього, а завдання-тлумачення слів пропонують на двох рядках – знизу й зверху /

У публікації підкреслюється, що немає жодної теми шкільного курсу, під час вивчення якої не можна використати цікавих ігор та завдань. Виходячи із цього, кожен педагог, - вважаємо, - при наявності доброї волі, і залежно від мети, цільових завдань, напрямів роботи, віку вихованців та рівня їхньої підготовки, - здатен і може, в тій чи іншій формі, як урізноманітнити навчальний процес загалом, так і «спровокувати» зростання пізнавальної активності учнів простими і доступними засобами, а у нашому випадку – засобами ігрових мовних матеріалів

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: