24 травня - День рівноапостольних Кирила і Мефодія; День слов’янської писемності і культури; 190 років від дня народження Олексія Кіндратовича Саврасова (1830–1897), російського живописця, педагога; 120 років від дня народження Едуардо де Філіппо (1900–1984), італійського драматурга, режисера, сценариста, актора театру та кіно; 25 травня - Міжнародний день зниклих безвісти дітей; 100 років від дня народження Зиновія (Зіновія) Павловича Штокалка (1920–1968), українського бандуриста-віртуоза, композитора, письменника, лікаря; 27 травня - 150 років від дня народження Володимира Юліановича Охримовича [Охрімович (1870–1931)], українського етнографа, журналіста, громадсько-політичного діяча; 130 років від дня народження Костя Володимировича Дубняка (1890–1948), українського бібліографа, географа, економіста, краєзнавця; 28 травня - Вознесіння Господнє; 180 років від дня народження Омеляна Йосиповича Партицького (1840–1895), українського мовознавця, етнографа, історика, педагога, редактора, видавця, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Дмитра Левчука (1900–1977), українського публіциста, журналіста (США); 100 років від дня народження Наума Мироновича Тихого [справж. – Наум Меєрович Штілерман (1920–1996)], українського поета, письменника; 29 травня - Міжнародний день миротворців ООН; 190 років від дня народження Володимира Ізмайловича Межова (1830–1894), російського бібліографа; 110 років від дня народження Сави Овсійовича Голованівського (1910–1989), українського поета, прозаїка, драматурга; 30 травня - День працівників видавництв, поліграфії і книго розповсюдження; 31 травня - Всесвітній день без тютюну; День хіміка; 140 років від дня народження Олександри Іванівни Смирнової-Замкової (1880–1962), українського вченого-патологоанатома;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Вчителю інформатики

alt

 

Із матеріалів всеукраїнської газети для вчителів інформатики«Інформатика» (№ 9, 2016).

Огляд публікації Ірини Патрушевої «Форми навчальної діяльності на уроках інформатики».

 

 

 

У статті розглянуто найефективніші форми навчання, які   використовуються   на  уроках  інформатики   та теоретично обґрунтовуються способи вдосконалення форм навчання.

Ключові слова:  вид  заняття,  навчальна  діяльність, етап   уроку,   власний     алгоритм,    демонстраційна програма,  унікальність  особистості.

Автор зазначає, що ідеальної форми навчання не існує. Кожна форма (індивідуальна, групова, колективна чи фронтальна) має низку як позитивних, так і негативних рис. Лише раціональне поєднання всіх трьох форм у процесі навчання інформатики сприяє підвищенню його ефективності, всебічному та гармонійному розвитку особистості учнів, суттєво впливає на зміст, методи та засоби навчання.

Важливо, що на вибір форм впливає і зміст навчання, і тип уроку, база знань учнів і вчителя, досвід діяльності.

Кожна з форм навчання може бути організована на будь-якому етапі уроку залежно від його структури. Автор пропонує  найефективніші варіанти із власного досвіду.

Індивідуальна форма роботи використовується на всіх етапах уроку для вирішення різних дидактичних завдань: засвоєння нових знань, формування й закріплення практичних умінь і навичок, для повторення й узагальнення вивченого матеріалу. вона переважає у виконанні практичних, самостійних і контрольних завдань у класі.

Групову форму застосовують під час організації навчання на етапах закріплення, поглиблення й систематизації знань. Вона дає змогу учням за короткий час актуалізувати теоретичні знання, оперативно перевірити засвоєння навчального матеріалу кожним членом групи, здійснити систематизацію знань.

Колективна форма навчання найчастіше використовується на етапі первинного засвоєння нового матеріалу. За умов проблемного, інформаційного та пояснювально-ілюстративного викладу, що супроводжується творчими завданнями різної складності, ця форма дає змогу залучити до активної навчально-пізнавальної діяльності всіх учнів.

Як відомо, на уроках інформатики комп’ютер є і предметом вивчення, і засобом навчально-пізнавальної діяльності, що відповідно впливає на організацію навчального процесу. Специфіка уроку інформатики виявляється передусім в істотному обсязі практичних робіт із використанням комп’ютера, за якого «контактний час» роботи з комп’ютером становить майже половину уроку. Автор розглядає типові завдання взаємодії учня з комп’ютером під час організації колективної, групової та індивідуальної форм навчання.

Підсумовуючи, автор наголошує, що під час викладання інформатики вчителеві слід створювати атмосферу творчого пошуку, що допомагає школярам краще розкрити свої здібності. Для цього на уроках потрібно організовувати різні форми навчання, ретельно продумувати типові завдання з використанням комп’ютера. Поєднання кількох форм навчальної діяльності дає змогу зробити кожен урок захоплюючим і неповторним.

Статтю підготувала: головний бібліограф Туркало О. М.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: