24 червня – 125 років від дня народження Володимира Юхимовича Січинського (1894-1962), українського мистецтвознавця-енциклопедиста, бібліографа; 95 років від дня народження Богдана Йосиповича Чалого (1924-2008), українського письменника; 25 червня – День митної служби України; 85 років від дня народження Мирослава Гнатовича Стельмаховича (1934-1998), українського філолога, доктора педагогічних наук; 27 червня - 55 років тому (1964) у Вашингтоні відкрито пам`ятник Т. Г. Шевченку; 28 червня – День Конституції України; 95 років від дня народження Олесі Йосипівни Кравець (1924), українського прозаїка; 29 червня – 170 років від дня народження Олени Пчілки (Ольга Петрівна Косач) (1849-1930), української письменниці, фольклориста, етнографа; 30 червня – День молоді; День молодіжних та дитячих громадських організацій.
Ремонт ноутбука своими руками. Быстрый и гарантийный ремонт ноутбуков. Срочный ремонт ноутбуков. Ремонт компьютеров на дому. Быстрый ремонт компьютеров своими руками. Настройка и ремонт компьютеров. Java уроки для начинающих. Лучшие java уроки. Учим язык Java с нуля. Обзор смартфонов samsung. Качественный обзор смартфонов samsung galaxy. Обзор смартфона samsung galaxy s4. Фото картинки приколы. Самые новые картинки приколы. Лучшие приколы картинки. Скачать аддоны для wow. Самые новые аддоны для wow скачать. Скачать аддоны для wow быстро и без реги. Видео уроки python. Лучшие python уроки. Учим язык python с нуля. Скачать шаблоны для Joomla. Самые новые joomla шаблоны. Бесплатные шаблоны для Joomla.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Вчителю зарубіжної літератури

alt

 

 

Із матеріалів газети для вчителів та методистів «Зарубіжна література», № 9 (769) / 2016.

Огляд публікації А. Грабовського «Нестандартні уроки літератури в старших класах».

 

 

 

Статтю Анатолія Грабовського, професора, завідувача кафедри російської мови, зарубіжної літератури та методики навчання Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького присвячено огляду і характеристиці нестандартних уроків літератури в старших класах, увагу також акцентовано на семінарських заняттях, підготовці учнів до самоосвіти, формуванні у школярів навичок самостійної роботи, можливостях професійного зростання педагога.

Враховуючи необхідність підвищення ефективності навчання у сучасних умовах, автор наголошує на різних аспектах взаємодії педагога з учнем, вдосконалення «звортнього зв’язку» (викладач – аудиторія; вчитель – учень), поглиблення і розширення навчально-методичного інструментарію педагогічного корпусу.

Зокрема вчителям рекомендовано:

А) враховувати інтереси і потреби своїх учнів, наприклад дізнаватися уподобання школярів у вивченні предмета;

 Б) спробувати (за потреби) змінити стиль викладання (скажімо звертатися до учнів пропозиціями, заохоченнями тощо);

 В) поділитись зі школярами своїми міркуваннями;

  Г) аналізувати свої дії, намагатись систематизувати нове у власному педагогічному досвіді.

 У статті достатньо фахово охарактеризовано різні форми нестандартного шкільного навчання, виділено, - згідно із відповідною типологією, - основні його елементи.

НЕСТАНДАРТНІ УРОКИ ЛІТЕРАТУРИ

1. Інтегрований урок

            / реалізують двоє вчителів; як правило із літературою можуть поєднуватись такі предмети як історія, художня культура, українська мова, іноземна мова; часто йдуть у комплексі також зарубіжна література і українська література /

2. Дослідницький урок.

            / такі уроки стимулюють пізнавальну активність і самостійність, розвивають спеціальні вміння, маючи за мету одержання навчальної інформації з першоджерел /

3. Урок – семінар.

            / шкільний семінар – це форма колективної самостійної роботи школярів на уроці, що сприяє поглибленню знань про вивчений матеріал /

4. Рольова гра.

            / пошук вирішення проблеми (проблемної ситуації) залишається за учнями, позаяк кожна гра має чітко розроблений сценарій, головну складову якого треба доопрацювати школярам /

5. Театралізована (театральна) вистава.

            / спрямовані на те, щоб викликати інтерес до навчання, позаяк спираються на образне мислення, фантазію, уяву учнів; сценарій чіткіший, - на відміну від рольової гри/

6. Урок-аукціон.

            / знання учнів є «товаром» на такому уроці; ведучим заходу бажано бути вчителеві; підготовка до уроку здійснююється за 2 тижні; реквізитами заходу є гонг, дерев’яний молоток, секундомір /

7. Урок – прес-конференція.

            / розвиває активність, пошукові здібності, вміння розкривати суть певної проблеми, конкретно відповідати на поставлені запитання та ін. /

8. Урок-бесіда за круглим столом.

            / спільно обирається група людей (ведучі, учні), які могли б відповідати на поставлені запитання з теми уроку; підготовка проводиться заздалегідь; обговорення відбувається коректно /

9. Урок-вікторина.

            / охоплює три основні етапи: а) кожна з команд розв’язує 3-4 завдання у визначений термін; б) конкурс капітанів; в) змагання команд – по 5 завдань від команд-суперниць /

10. Урок – брейн-ринг.

            / за основу прийнято відому телевізійну гру (брейн-ринг), де стартом є складне цікаве запитання, а фінішем – правильна відповідь; необхідно швидко зреагувати, адже час ухвалення рішення обмежений; участь беруть кілька команд; переможець – команда, що найдовше утримається за «столом лідера» /

11. Урок-диспут (дискусія, розгляд)

            / обговорення спільного питання, проблеми задля слушного вирішення; ТРИ КОМПОНЕНТИ ДИСКУСІЇ: пізнавальний, операційно-комунікативний, емоційно-оцінний; дискусія  активізує пізнавальну діяльність учнів, здатна сформувати правильний погляд на етапі вирішення будь-якої проблеми /

Матеріал публікації може сприяти роботі вчителя як зарубіжної, так і української літератури, а також роботі фахівців-предметників з інших навчальних шкільних дисциплін.  

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: