24 вересня – 130 років від дня народження Івана Івановича Мозалевського [Жан Алле (1890–1975)], українського художника, графіка, педагога; 125 років від дня народження Сергія Гордійовича Карпенка (1895–1959), українського актора; 25 вересня – 140 років від дня народження Володимира Олександровича Щепотьєва (1880–1937), українського архівіста, літературознавця, етнографа, перекладача, композитора, театрального діяча, педагога; 130 років від дня народження Павла Кашинського (1890–1980), українського журналіста, видавця, педагога; 120 років від дня народження Петра Якимовича Вільхового (1900–1975), українського письменника; 100 років від дня народження Сергія Федоровича Бондарчука (1920–1994), українського та російського актора, режисера; 80 років від дня народження Лариси Захарівни Мороз (1940), українського літературознавця, театрознавця; 26 вересня – 130 років від дня народження Льва Андрійовича Шелюжка (1890–1969), українського вченого-ентомолога, лепідоптеролога, акваріуміста; 100 років від дня народження Івана Миколайовича Носенка (1920–2000), українського скульптора; 80 років від дня народження Світлани Іванівни Коливанової [Коливанова-Попеску (1940)], української артистки балету, педагога; 27 вересня – Воздвиження Хреста Господнього; Всесвітній день туризму. День туризму; День машинобудівника; День вихователя і всіх дошкільних працівників; 150 років від дня народження Захара Скварка (1870–1925), українського правника, адвоката, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Микити Миновича Грищенка (1900–1987), українського вченого, педагога, організатора освіти в Україні; 90 років від дня народження Радомира Борисовича Василевського (1930–1998), українського кінорежисера та кінооператора; 28 вересня – 125 років від дня народження Володимира Олександровича Кобилянського (1895–1919), українського поета, перекладача; 110 років від дня народження В’ячеслава Ілліча Стрельського (1910–1983), українського історика, архівіста; день народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918-1970), українського педагога; 29 вересня – 210 років від дня народження Елізабет Гаскелл (1810–1865), англійської письменниці; 175 років від дня народження Івана Карповича Карпенка-Карого [справж. – Тобілевич (1845–1907)], українського драматурга, прозаїка, актора, режисера, громадського та театрального діяча; 140 років від дня народження Ніко (Ніколоза) Мерабовича Лордкіпанідзе (1880–1944), грузинського письменника; 140 років від дня народження Йосипа (Юсифа) Ісаковича Танатара (1880–1961), українського вченого, геолога, педагога;   30 вересня – День мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії; Всеукраїнський день бібліотек; День усиновлення; 120 років від дня народження Параски Олексіївни Березовської (1900–1986), української вишивальниці.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Педагогам-дошкільникам

There are no translations available.

alt

 

Із матеріалів журналу «Дошкільне виховання».­- 2016.-№ 9.

Огляд публікації Катерини Крутій «Сучасне заняття та освітні ситуації .

 

 

 

Змінюються часи , діти, а отже, має змінюватися й освітній процес. Так, у центрі уваги педагогів – нові форми організації роботи з дошкільнятами, серед яких і освітні ситуації. Водночас не слід забувати про здобутки попередніх років. То яка роль відводиться нині заняттю? Чи можуть освітні ситуації змінити його? Над цими та іншими питаннями розмірковує автор цієї статі Катерина Крутій, доктор педагогічних наук, професор, досвідчений науковець.

Чи застаріло заняття? Серед науковців і педагогів-практиків поширена думка, що, мовляв, заняття як спеціальна форма організації навчальної діяльності дітей уже не виконує повністю покладених на нього функцій і на сьогодні застаріло. Автор статті Катерина Крутій, висловлює свій погляд на традиційне заняття так: «Ми не поділяємо думки деяких сучасних дослідників щодо «застарілості» заняття як форми організації навчання. Розглядаємо його як цілісну дидактичну систему, що за умови належної організації відповідає вимогам часу».

Зауважмо: засобами передачі знань у навчанні дошкільників є спільна діяльність з дорослими та однолітками, самостійна сюжетна гра дітей, дидактична гра і гра за правилами. На жаль, заняття нині часто перетворюються на дидактичний каламбур, веселу

гру, від якої у головах дітей мало що залишається. З цього питання науковець стверджує: «Відмова від занять як основної форми навчання в дитсадку й використання лише ігрових форм роботи негативно позначаються на розвитку дітей та підготовці їх до школи».

Місце і роль освітніх ситуацій у роботі з дітьми. Не заперечуючи з погляду ефективності розвитку дошкільнят важливості занять, у статті акцентується доцільність віддати перевагу освітнім ситуаціям (ОС).

Освітня ситуація – це ситуація освітнього напруження, що виникає спонтанно або спеціально організована вихователем і розв»язання якої передбачає спільну діяльність усіх її учасників. Її мета – створення разом з дітьми певного освітнього результату (ідей, версій, схем, дослідів) у ході спеціально організованої діяльності.

Таким чином, якщо сучасне заняття - це, по суті, квінтесенція того матеріалу, який вихователь пропонує дітям упродовж певного проміжку часу, результат, тематичний підсумок тощо, то освітня ситуація дає змогу врахувати інтереси дітей, дозувати інформацію чи завдання, розвести в часі змістове наповнення.

У статті описуються параметри для характеристики освітніх ситуацій в організованій освітній діяльності, розкривається питання як організувати реальну взаємодію дітей, розкриваються прийоми створення освітніх ситуацій, характеризуються види освітніх ситуацій та етапи постановки та розв»язання освітніх ситуацій, а також варіанти відображення освітніх ситуацій у календарному плані.

Освітні ситуації можуть бути  як самостійною одиницею освітнього процесу, так і частиною будь-якого виду діяльності. Усе залежить від бажання й досвіду дітей та освітньої мети, закладеної в ситуацію.

Підсумовуюча думка статті: головне досягнення при запровадженні освітніх ситуацій – відпрацювання кожною дитиною власного смислу в змісті запропонованих дорослим завдань, розвиток таких особистісних якостей, як уміння співпрацювати, дослухатися до чужої думки, поступатися своїми інтересами заради іншого тощо.

Сторінку підготувала: Северин О. П.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: