6 серпня – Всесвітній день боротьби за заборону ядерної зброї (День Хіросіми) ; 90 років від дня народження Віктора Івановича Трефілова (1930–2001), українського фізика, матеріалознавця ; 7 серпня – 150 років від дня народження Осипа Петровича Куриласа (1870–1951), українського живописця, графіка ; 110 років від дня народження Віри Лисенко [справж. – Лесик (1910–1975)], української письменниці (Канада) ; 100 років від дня народження Степана Пилиповича Бевзенка (1920–2005), українського мовознавця, педагога ; 8 серпня – День військ зв’язку ; 140 років від дня народження Володимира Петровича Левинського (1880–1953), українського вченого, філософа, публіциста, редактора, журналіста, громадсько-політичного діяча ; 9 серпня – Міжнародний день корінних народів світу ; День працівників ветеринарної медицини ; День будівельника ; 190 років від дня народження Пармена Петровича Забелло [справж. – Забіла (1830–1917)], українського скульптора ; 130 років від дня народження Михайла Євдокимовича Івченка (1890–1939), українського письменника, прозаїка, журналіста, літературознавця ; 90 років від дня народження Віктора Григоровича Бар’яхтара (1930), українського вченого-фізика ; 10 серпня – 130 років від дня народження Макара Олександровича Кушніра (1890–1951), українського журналіста, громадсько-політичного діяча ;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Педагогам-дошкільникам

alt

 

Із матеріалів журналу «Дошкільне виховання».­- 2016.-№ 9.

Огляд публікації Катерини Крутій «Сучасне заняття та освітні ситуації .

 

 

 

Змінюються часи , діти, а отже, має змінюватися й освітній процес. Так, у центрі уваги педагогів – нові форми організації роботи з дошкільнятами, серед яких і освітні ситуації. Водночас не слід забувати про здобутки попередніх років. То яка роль відводиться нині заняттю? Чи можуть освітні ситуації змінити його? Над цими та іншими питаннями розмірковує автор цієї статі Катерина Крутій, доктор педагогічних наук, професор, досвідчений науковець.

Чи застаріло заняття? Серед науковців і педагогів-практиків поширена думка, що, мовляв, заняття як спеціальна форма організації навчальної діяльності дітей уже не виконує повністю покладених на нього функцій і на сьогодні застаріло. Автор статті Катерина Крутій, висловлює свій погляд на традиційне заняття так: «Ми не поділяємо думки деяких сучасних дослідників щодо «застарілості» заняття як форми організації навчання. Розглядаємо його як цілісну дидактичну систему, що за умови належної організації відповідає вимогам часу».

Зауважмо: засобами передачі знань у навчанні дошкільників є спільна діяльність з дорослими та однолітками, самостійна сюжетна гра дітей, дидактична гра і гра за правилами. На жаль, заняття нині часто перетворюються на дидактичний каламбур, веселу

гру, від якої у головах дітей мало що залишається. З цього питання науковець стверджує: «Відмова від занять як основної форми навчання в дитсадку й використання лише ігрових форм роботи негативно позначаються на розвитку дітей та підготовці їх до школи».

Місце і роль освітніх ситуацій у роботі з дітьми. Не заперечуючи з погляду ефективності розвитку дошкільнят важливості занять, у статті акцентується доцільність віддати перевагу освітнім ситуаціям (ОС).

Освітня ситуація – це ситуація освітнього напруження, що виникає спонтанно або спеціально організована вихователем і розв»язання якої передбачає спільну діяльність усіх її учасників. Її мета – створення разом з дітьми певного освітнього результату (ідей, версій, схем, дослідів) у ході спеціально організованої діяльності.

Таким чином, якщо сучасне заняття - це, по суті, квінтесенція того матеріалу, який вихователь пропонує дітям упродовж певного проміжку часу, результат, тематичний підсумок тощо, то освітня ситуація дає змогу врахувати інтереси дітей, дозувати інформацію чи завдання, розвести в часі змістове наповнення.

У статті описуються параметри для характеристики освітніх ситуацій в організованій освітній діяльності, розкривається питання як організувати реальну взаємодію дітей, розкриваються прийоми створення освітніх ситуацій, характеризуються види освітніх ситуацій та етапи постановки та розв»язання освітніх ситуацій, а також варіанти відображення освітніх ситуацій у календарному плані.

Освітні ситуації можуть бути  як самостійною одиницею освітнього процесу, так і частиною будь-якого виду діяльності. Усе залежить від бажання й досвіду дітей та освітньої мети, закладеної в ситуацію.

Підсумовуюча думка статті: головне досягнення при запровадженні освітніх ситуацій – відпрацювання кожною дитиною власного смислу в змісті запропонованих дорослим завдань, розвиток таких особистісних якостей, як уміння співпрацювати, дослухатися до чужої думки, поступатися своїми інтересами заради іншого тощо.

Сторінку підготувала: Северин О. П.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: