22 січня – День Соборності та Свободи України;100 років тому (1919) Директорія Української Народної Республіки проголосила на Софіївській площі в Києві Акт злуки всіх українстких земель (західних і східних)в єдину соборну Українську Державу; 23 січня –175 років від дня народження Михайла Федоровича Комарова (1844-1913), українського бібліографа, лексикографа, літературознавця, перекладача; 90 років від дня народження Філарета (у миру – Михайло Антонович Данисенко, народився 1929), Святійшого Патріарха Київської і всієї Руси-України; 24 січня – 140 років від дня народження Станіслава Пилиповича Людкевича (1879-1979), українського композитора, музикознавця, фольклориста; 110 років від дня народження Михайла Івановича Їжакевича (1909-1975), українського композитора; 100 років тому (1919) голова Ради народних міністрів УНР В. Чехівський підписав Закон про заснуванняв Києві Головної книжкової палати, сьогодні це – державна наукова «Книжкова палата України» 25 січня – День Св. Мучениці Тетяни; 260 років від дня народження Роберта Бернса (1759-1796), британського поета, фольклориста; 145 років від дня народження Вільяма Сомерсета Моема (1874-1965), англійського письменника, драматурга, критика; 26 січня – Міжнародний день митних служб; 27 січня – Міжнародний день пам`яті жертв Голокосту;180 років від дня народження Павла Платоновича Чубинського (1839-1884), українського етнографа, фольклориста, поета, автора слів Гімну України; 28 січня – у 1992 році Верховна Рада України затвердила національний синьо-жовтий прапор як Державний прапор України; 135 років від народження Якова Оскаровича Парнаса (1884-1949), українського біохіміка; 29 січня – День пам`яті героїв Крут; 210 років від дня народження Василя Продана (1809-1882), українського громадського та православного церковного діяча Буковини4 30 січня – 100 років тому (1919) вийшов наказ Міністерства народної освіти УНР щодо викладання українською мовою предметів у вищій, середній і нижчій школах, а також у школах і на курсах для дорослих;185 років від дня народження Володимира Боніфаиійовича Антоновича (1834-1908), українського історика, археолога, етногафа, археографа;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Вчителям української мови

There are no translations available.

alt

Із матеріалів газети «Українська мова та література», № 17-18 (849-850) / 2016.

Огляд публікації Наталії Хріненко «Урок української мови в системі ноосферної освіти».

 

 

 

Статтю Наталії Хріненко, вчителя української мови й літератури, заступника директора з виховної роботи гімназії № 41 (м. Миколаїв) присвячено розкриттю ідейної основи, принципів та засад ноосферної (біоадекватної) методики викладання, що належить до однієї з моделей інновацій (автор методики – професор психології, академік Н. В. Маслова). У публікації також акцентовано на можливостях впровадження означеної технології у навчальний процес, що проілюстровано на конкретному прикладі розробки (конспекту) уроку української мови у 5-му класі.

Ноосферна освіта –  цілісна педагогічна система, що орієнтується на сукупність вищих інтелектуальних, духовних, ціннісних та фізіологічних можливостей людини. Інша назва ноосферної технології (освіти; методики) – «біоадекватна», тобто - біологічно адекватна універсальним природним законам розвитку людини.

 Цільові засади ноосферної системи: формування психологічного здоров’я учнів (гармонія, духовність, стресосткійкість), мотивація екологічно здорового способу мислення, що базується на гармонійному та цілісному володінні образним (правопівкульним) та логічним (лівопівкульним) мисленням. Свідоме використання доступних знань із психології (скажімо про ритми головного мозку), дає педагогу можливість, при студіюванні з учнями навчального матеріалу, гарантувати інтелектуальну безпеку та зберігати психічне здоров’я школярів, водночас спонукаючи підопічних до креативних рішень у процесі виконання навчальних завдань.

Автор матеріалів опрацювала результати наукових обстежень стану здоров’я школярів (за 12-ма системами життєдіяльності), що навчаються за традиційними та ноосферними педагогічними технологіями: висновкові положення зазначеного моніторингу однозначно ілюструють переваги «біоадекатної» освіти, що створює психолого-педагогічні умови навчання й виховання здорової, гармонійної особистості учня.

У процесі ознайомлення із фактажем публікації читач (педагог, методист) дізнається про низку важливих понять, термінів та явищ, необхідних для освоєння теоретичних аспектів (технології) та для реалізації у навчальному процесі практичних рекомендацій. Зокрема це такі терміни (поняття) як:

«Цілісне мислення» - сукупна робота двох півкуль головного мозку з опорою на всі канали сприйняття інформації.

«Навчальна релаксація» - необхідний етап введення нового навчального матеріалу, що сприяє зменшенню напруженості, триває 8-10 хвилин, і структурується за трьома основними етапами:

а) створення умов для гармонізації психофізичного стану школярів;

б) введення нового матеріалу, його інформаційне «згортання» на базі окремих образів;

в) вихід із релаксації

«Мислеобраз» - це індивідуально сприйнятий всіма органами чуттів (колір + смак + запах + звук) цілісний образ предмета або явища, що досліджується (вивчається). «Інформація стає знанням лише тоді, - стверджує авторка статті, - коли вона проживається, стає частиною особистого досвіду»; із цим пов’язані лаконічно охарактеризовані у публікації обов’язкові етапи природного сприйняття будь-якої інформації (згідно з даними Ж. Піаже), відомості про які можуть безумовно стати у нагоді педагогу. Отож, ЕТАПИ СПРИЙНЯТТЯ:

1) сенсорно-моторний (етап);

2) символьний;

3) логічний

4) лінгвістичний;

5) моторно-кінестетичний;

6) етап «архівування» інформації

«Образон» - опорний образ, наповнений вичерпною інформацією в алгоритмічному порядку; відіграє роль знака, у якому зосереджується суть навчального матеріалу.

Одним із важливих структурно-змістових елементів статті виступає конспект створеного в «біоадекватному» контексті уроку української мови (5-й клас) на тему «Сполуки літер ЙО, ЬО». Урок охоплює СІМ (7) сегментів-частин:

І.   Організаційний момент (вправа «Комплімент»).

ІІ. Актуалізація опорних знань (перевірка домашнього завдання; робота із сигнальними картками, та ін.).

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

ІV.  Оголошення теми й визначення мети уроку школярами.

V.  Засвоєння нових знань (сенсорно-моторний етап) [ релаксація / контроль сприйняття навчальної інформації / бесіда для закріплення образу / фізкультхвилинка ].

VI.    Символьний етап (малювання образона, бесіди за малюнками дітей та ін.).

VII.  Логічний етап (розподільний диктант, вправи та ін.).

VIII. Підбиття підсумків уроку.

 IX.  Домашнє завдання.

Подана розробка навчального заходу (урок вивчення нового матеріалу), рівно ж як і положення фахової публікації у комплексі - дозволять побачити, відчути і зрозумітиз чого «складаються» загалом і як «себе поводять» на практиці (в навчальному процесі) ідеї, засади і технологія ноосферної освіти. 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: