24 травня - День рівноапостольних Кирила і Мефодія; День слов’янської писемності і культури; 190 років від дня народження Олексія Кіндратовича Саврасова (1830–1897), російського живописця, педагога; 120 років від дня народження Едуардо де Філіппо (1900–1984), італійського драматурга, режисера, сценариста, актора театру та кіно; 25 травня - Міжнародний день зниклих безвісти дітей; 100 років від дня народження Зиновія (Зіновія) Павловича Штокалка (1920–1968), українського бандуриста-віртуоза, композитора, письменника, лікаря; 27 травня - 150 років від дня народження Володимира Юліановича Охримовича [Охрімович (1870–1931)], українського етнографа, журналіста, громадсько-політичного діяча; 130 років від дня народження Костя Володимировича Дубняка (1890–1948), українського бібліографа, географа, економіста, краєзнавця; 28 травня - Вознесіння Господнє; 180 років від дня народження Омеляна Йосиповича Партицького (1840–1895), українського мовознавця, етнографа, історика, педагога, редактора, видавця, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Дмитра Левчука (1900–1977), українського публіциста, журналіста (США); 100 років від дня народження Наума Мироновича Тихого [справж. – Наум Меєрович Штілерман (1920–1996)], українського поета, письменника; 29 травня - Міжнародний день миротворців ООН; 190 років від дня народження Володимира Ізмайловича Межова (1830–1894), російського бібліографа; 110 років від дня народження Сави Овсійовича Голованівського (1910–1989), українського поета, прозаїка, драматурга; 30 травня - День працівників видавництв, поліграфії і книго розповсюдження; 31 травня - Всесвітній день без тютюну; День хіміка; 140 років від дня народження Олександри Іванівни Смирнової-Замкової (1880–1962), українського вченого-патологоанатома;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Вчителям української мови

alt

Із матеріалів газети «Українська мова та література», № 17-18 (849-850) / 2016.

Огляд публікації Наталії Хріненко «Урок української мови в системі ноосферної освіти».

 

 

 

Статтю Наталії Хріненко, вчителя української мови й літератури, заступника директора з виховної роботи гімназії № 41 (м. Миколаїв) присвячено розкриттю ідейної основи, принципів та засад ноосферної (біоадекватної) методики викладання, що належить до однієї з моделей інновацій (автор методики – професор психології, академік Н. В. Маслова). У публікації також акцентовано на можливостях впровадження означеної технології у навчальний процес, що проілюстровано на конкретному прикладі розробки (конспекту) уроку української мови у 5-му класі.

Ноосферна освіта –  цілісна педагогічна система, що орієнтується на сукупність вищих інтелектуальних, духовних, ціннісних та фізіологічних можливостей людини. Інша назва ноосферної технології (освіти; методики) – «біоадекватна», тобто - біологічно адекватна універсальним природним законам розвитку людини.

 Цільові засади ноосферної системи: формування психологічного здоров’я учнів (гармонія, духовність, стресосткійкість), мотивація екологічно здорового способу мислення, що базується на гармонійному та цілісному володінні образним (правопівкульним) та логічним (лівопівкульним) мисленням. Свідоме використання доступних знань із психології (скажімо про ритми головного мозку), дає педагогу можливість, при студіюванні з учнями навчального матеріалу, гарантувати інтелектуальну безпеку та зберігати психічне здоров’я школярів, водночас спонукаючи підопічних до креативних рішень у процесі виконання навчальних завдань.

Автор матеріалів опрацювала результати наукових обстежень стану здоров’я школярів (за 12-ма системами життєдіяльності), що навчаються за традиційними та ноосферними педагогічними технологіями: висновкові положення зазначеного моніторингу однозначно ілюструють переваги «біоадекатної» освіти, що створює психолого-педагогічні умови навчання й виховання здорової, гармонійної особистості учня.

У процесі ознайомлення із фактажем публікації читач (педагог, методист) дізнається про низку важливих понять, термінів та явищ, необхідних для освоєння теоретичних аспектів (технології) та для реалізації у навчальному процесі практичних рекомендацій. Зокрема це такі терміни (поняття) як:

«Цілісне мислення» - сукупна робота двох півкуль головного мозку з опорою на всі канали сприйняття інформації.

«Навчальна релаксація» - необхідний етап введення нового навчального матеріалу, що сприяє зменшенню напруженості, триває 8-10 хвилин, і структурується за трьома основними етапами:

а) створення умов для гармонізації психофізичного стану школярів;

б) введення нового матеріалу, його інформаційне «згортання» на базі окремих образів;

в) вихід із релаксації

«Мислеобраз» - це індивідуально сприйнятий всіма органами чуттів (колір + смак + запах + звук) цілісний образ предмета або явища, що досліджується (вивчається). «Інформація стає знанням лише тоді, - стверджує авторка статті, - коли вона проживається, стає частиною особистого досвіду»; із цим пов’язані лаконічно охарактеризовані у публікації обов’язкові етапи природного сприйняття будь-якої інформації (згідно з даними Ж. Піаже), відомості про які можуть безумовно стати у нагоді педагогу. Отож, ЕТАПИ СПРИЙНЯТТЯ:

1) сенсорно-моторний (етап);

2) символьний;

3) логічний

4) лінгвістичний;

5) моторно-кінестетичний;

6) етап «архівування» інформації

«Образон» - опорний образ, наповнений вичерпною інформацією в алгоритмічному порядку; відіграє роль знака, у якому зосереджується суть навчального матеріалу.

Одним із важливих структурно-змістових елементів статті виступає конспект створеного в «біоадекватному» контексті уроку української мови (5-й клас) на тему «Сполуки літер ЙО, ЬО». Урок охоплює СІМ (7) сегментів-частин:

І.   Організаційний момент (вправа «Комплімент»).

ІІ. Актуалізація опорних знань (перевірка домашнього завдання; робота із сигнальними картками, та ін.).

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

ІV.  Оголошення теми й визначення мети уроку школярами.

V.  Засвоєння нових знань (сенсорно-моторний етап) [ релаксація / контроль сприйняття навчальної інформації / бесіда для закріплення образу / фізкультхвилинка ].

VI.    Символьний етап (малювання образона, бесіди за малюнками дітей та ін.).

VII.  Логічний етап (розподільний диктант, вправи та ін.).

VIII. Підбиття підсумків уроку.

 IX.  Домашнє завдання.

Подана розробка навчального заходу (урок вивчення нового матеріалу), рівно ж як і положення фахової публікації у комплексі - дозволять побачити, відчути і зрозумітиз чого «складаються» загалом і як «себе поводять» на практиці (в навчальному процесі) ідеї, засади і технологія ноосферної освіти. 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: