6 серпня – Всесвітній день боротьби за заборону ядерної зброї (День Хіросіми) ; 90 років від дня народження Віктора Івановича Трефілова (1930–2001), українського фізика, матеріалознавця ; 7 серпня – 150 років від дня народження Осипа Петровича Куриласа (1870–1951), українського живописця, графіка ; 110 років від дня народження Віри Лисенко [справж. – Лесик (1910–1975)], української письменниці (Канада) ; 100 років від дня народження Степана Пилиповича Бевзенка (1920–2005), українського мовознавця, педагога ; 8 серпня – День військ зв’язку ; 140 років від дня народження Володимира Петровича Левинського (1880–1953), українського вченого, філософа, публіциста, редактора, журналіста, громадсько-політичного діяча ; 9 серпня – Міжнародний день корінних народів світу ; День працівників ветеринарної медицини ; День будівельника ; 190 років від дня народження Пармена Петровича Забелло [справж. – Забіла (1830–1917)], українського скульптора ; 130 років від дня народження Михайла Євдокимовича Івченка (1890–1939), українського письменника, прозаїка, журналіста, літературознавця ; 90 років від дня народження Віктора Григоровича Бар’яхтара (1930), українського вченого-фізика ; 10 серпня – 130 років від дня народження Макара Олександровича Кушніра (1890–1951), українського журналіста, громадсько-політичного діяча ;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Вчителям зарубіжної літератури

alt

 

Із матеріалів журналу «Всесвітня література в сучасній школі», № 6 / 2016.

Огляд публікації Онищенко О. «Медіаосвіта на уроках зарубіжної літератури».

 

 

 

Статтю Ольги Онищенко, вчителя зарубіжної літератури Кременчуцького колегіуму № 25 (Полтавська обл.) присвячено аспектам реалізації медіаосвіти на уроках зарубіжної літератури, що охоплюють зокрема й відповідні практичні рекомендації для подальшого втілення у навчальному процесі. Необхідність оприлюднення матеріалів такого контенту продиктована подальшою актуалізацією проблеми інтеграції літератури та медіаосвіти.

З огляду на зацікавлення сучасним школярем різного роду медіа, педагог, зокрема вчитель літератури, може надати до диспозиції учнівської аудиторії низку методичних прийомів та видів навчальної діяльності (це ж можна трактувати і як медійні завдання для школярів), що допоможе створенню власних медіатекстів під час уроків літератури, а саме:

  • А) видання літературного журналу на тему ролі книжки та читання у житті людини;
  • Б) підготовка електронних, рукописних та (або) друкованих випусків шкільної газети на літературну тематику;
  • В) створення мультимедійної презентації на літературну тематику;
  • Г) підготовка телепрограми чи короткого відеофільму;
  • Д) написання анотацій до книжки у шкільну газету чи альманах;
  • Є) підготовка фотографій, малюнків, колажів на відповідні теми;
  • Ж) малювання афіші літературних подій, обкладинки до книжки тощо;
  • З) створення блогів (інтернет-щоденників);
  • І) створення рекламних продуктів на тему читання і книжок (тексти до друкованої реклами, постери, слогани, відеороліки, фотоколажі).

Детальніше автор зупиняється на тих медійних завданнях, що вже були апробовані в навчальному процесі. Із реалізацією тих завдань пов’язана наука створення рекламних медіатекстів, до яких зокрема належать:

   Буктрейлер

       Тизер

         Колаж

             Постер

                    Натюрморт-характеристика

Б У К Т Р Е Й Л Е Р (з англ. book – це книжка, trailer – тягач, причіп) – короткий відеоролік за мотивами книжки, відеокліп за книжкою. Мета створення буктрейлера – яскраво і образно розповісти про видання, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання.

 Т И З Е Р або Тизерна реклама (з  англ. – приваблювати, заманювати, дражнити) – рекламне повідомлення, що нагадує загадку. В основі тизера – креативна ідея, що здатна зацікавити школяра. Перша частина елементу може складатися з низки послідовних запитань, друга – з розкриття загадки шляхом відповіді.

 К О Л А Ж (з франц. буквально - наклеювання) -  прийом в образотворчому мистецтві, під яас якого на певну основу наклеюють матеріали, різні за кольором і фактурою; довільне поєднання відносно автономних за змістом фрагментів твору. 

 Друкована (мальована) реклама – П О С Т Е Р (з англ. - плакат) – вид роботи, що композиційно охоплює три частини: слоган, ілюстрацію до твору (власний малюнок, ілюстрація, фотографія), текст реклами тощо.

 Н А Т Ю Р М О Р Т – х а р а к т е р и с т и к а – прийом зосереджує увагу на художніх деталях, а візуальний формат сприятиме кращому запам’ятовуванню характеристики героя. Під час втілення прийому складається композиція із набору предметів, що створюють уявлення про характер персонажа.   

У навчальному процесі (у цьому контексті) може використовуватися також  і «Кіночитання» - як методичний сегмент, різновид діяльності, засіб чи прийом.

 К І Н О Ч И Т А Н Н Я – використання фрагментів екранізацій творів класики на уроці зарубіжної літератури, що сприятиме пробудженню інтересу до самої книжки, власне – до друкованого літературного оригіналу. Учням можна запропонувати: порівняти фільм із літературним першоджерелом, порівняти декілька кіноверсій різних років; озвучити епізод фільму, використовуючи літературну аутентику; оцінити саундтрек до фільму; визначити вид екранізації (пряма екранізація, загальна кіноадаптація, фільм за мотивами).

Поданий у статті фактографічний матеріал сприятиме вдосконаленню методології у навчально-виховному процесі і реалізації поставлених завдань, зокрема у царині медаосвіти на уроках зарубіжної літератури, «адже, - цитуючи автора публікації, - наша спільна справа – пробуджувати інтерес і любов до Книжки». 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: