22 січня – День Соборності та Свободи України;100 років тому (1919) Директорія Української Народної Республіки проголосила на Софіївській площі в Києві Акт злуки всіх українстких земель (західних і східних)в єдину соборну Українську Державу; 23 січня –175 років від дня народження Михайла Федоровича Комарова (1844-1913), українського бібліографа, лексикографа, літературознавця, перекладача; 90 років від дня народження Філарета (у миру – Михайло Антонович Данисенко, народився 1929), Святійшого Патріарха Київської і всієї Руси-України; 24 січня – 140 років від дня народження Станіслава Пилиповича Людкевича (1879-1979), українського композитора, музикознавця, фольклориста; 110 років від дня народження Михайла Івановича Їжакевича (1909-1975), українського композитора; 100 років тому (1919) голова Ради народних міністрів УНР В. Чехівський підписав Закон про заснуванняв Києві Головної книжкової палати, сьогодні це – державна наукова «Книжкова палата України» 25 січня – День Св. Мучениці Тетяни; 260 років від дня народження Роберта Бернса (1759-1796), британського поета, фольклориста; 145 років від дня народження Вільяма Сомерсета Моема (1874-1965), англійського письменника, драматурга, критика; 26 січня – Міжнародний день митних служб; 27 січня – Міжнародний день пам`яті жертв Голокосту;180 років від дня народження Павла Платоновича Чубинського (1839-1884), українського етнографа, фольклориста, поета, автора слів Гімну України; 28 січня – у 1992 році Верховна Рада України затвердила національний синьо-жовтий прапор як Державний прапор України; 135 років від народження Якова Оскаровича Парнаса (1884-1949), українського біохіміка; 29 січня – День пам`яті героїв Крут; 210 років від дня народження Василя Продана (1809-1882), українського громадського та православного церковного діяча Буковини4 30 січня – 100 років тому (1919) вийшов наказ Міністерства народної освіти УНР щодо викладання українською мовою предметів у вищій, середній і нижчій школах, а також у школах і на курсах для дорослих;185 років від дня народження Володимира Боніфаиійовича Антоновича (1834-1908), українського історика, археолога, етногафа, археографа;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Вчителям хімії, біології та екології.

alt

 

 

Із матеріалів журналу «Профтехосвіта», № 12/2015 р.

Огляд сценарію позакласного заходу Кованої Т. «Тютюнокуріння як соціальна й медична проблема»

 

 

 

Позакласний захід Тетяни Кованої, викладача хімії, біології та екології ДНЗ «Професійно-технічне училище № 14» м. Нова Каховка Херсонської області, побудований у формі науково-практичної конференції, яка присвячена висвітленню соціальних і медичних наслідків тютюнокуріння.

Цікавим є те, що за сценарієм до розмови запрошені різні фахівці: історики, лікарі, соціологи, викладачі валеології. І в ролі цих фахівців – учні.

Учень-історик розповідає цікаві факти про історію тютюну.

Учень-соціолог називає найчастіші причини куріння підлітків:

·        наслідування старших товаришів, батьків;

·        бажання здаватися дорослим, незалежним, бути «як усі» в компанії;

·        сувора заборона батьків, особливо коли самі батьки курять;

·        уявлення про те, що куріння допомагає схуднути;

·        реклама тютюнових виробів.

Він вказує на основні соціальні наслідки куріння:

·        народження слабкого потомства;

·        порушення взаємин між людьми;

·        збільшення ризику виникнення захворювань внутрішніх органів;

·        передчасна смерть.

Учень-сімейний лікар звертає увагу на чинники, які призводять до негативних фізіологічних та психологічних наслідків тютюнокуріння:

·        фільтри (Деякі курці вважають, що фільтри роблять сигаретний дим нешкідливим. На жаль, це не так. Найчастіше фільтри, виготовлені зі спеціально оброблених сортів паперу, затримують не більш ніж 20% речовин, що містяться в димі.);

·        значні перепади температури під час куріння (Такі перепади позначаються на стані зубної емалі. На поверхні зубів відкладається тютюновий дьоготь, внаслідок чого емаль стає жовтою, а порожнина рота набуває специфічного запаху, що відчувається під час розмови з курцем.);

·        хімічні речовини, що містяться в тютюновому димі (аміак, кислоти, анілін, сірководень), які впливають на слинні залози (Відбувається посилене виділення слини, яку курці змушені спльовувати. Отруйні речовини диму, переходячи в слину, діють на слизову оболонку шлунка, що не минає без наслідків (втрата апетиту, болі в ділянці шлунка, чергування запору і проносу, гастрит, виразка шлунка тощо).)

Учень-терапевт акцентує увагу на:

·        розвиток легенів у підлітків-курців (на 25% відстає від показників у некурців);

·        вентиляцію легенів та засвоєння кисню у курців (на 10–12% менше за норму).

Учень-невропатолог підкреслює, які зміни відбуваються через куріння в нервовій системі:

·        погіршується пам’ять, увага, зростає стомлюваність (через порушення насичення головного мозку киснем);

·        спостерігається відставання у фізичному розвитку.

Учень-кардіолог розповідає про вплив тютюнових речовин на серце:

·        частішає пульс;

·        підвищується кров’яний тиск, звужуються судини;

·        збільшується навантаження на серце;

·        порушується живлення серцевого м’яза, що призводить до виникнення важких захворювань серця.

Учень-викладач валеології пропонує заходи організаційного характеру, спрямовані на боротьбу з курінням:

·        заборона реклами тютюнових виробів;

·        попереджувальні написи на упаковці сигарет;

·        зазначення кількості шкідливих компонентів у тютюні й тютюновому димі;

·        заборона продавати тютюнові вироби неповнолітнім;

·        заборона куріння у громадських місцях і на робочому місці;

·        роз’яснення шкоди куріння;

·        скорочення посівних площ, зайнятих тютюном.

Автор позакласного заходу пропонує подивитись фрагмент фільму, що може допомогти відмовитись від згубної звички – куріння. (Демонстрація фрагмента відео «Секрети маніпуляції. Куріння»)

Пропонується памятка «Як кинути курити»

1.      Оголосіть своїм друзям і рідним, що ви кидаєте курити.

2.      Не прагніть кинути курити «назавжди». Покиньте спочатку на один день, Наступного дня спробуйте знову не брати цигарку. Потім – знову, і так далі.

3.      Призначте день відмови від куріння й покиньте в цей день цю згубну звичку.

4.      Уникайте приміщення, де курять.

5.      Зробіть запаси жуйки, крапель від кашлю, моркви тощо.

6.      Нагадуйте собі, що після відмови від куріння ви навчитеся керувати своїм життям.

7.      Нагадуйте собі про свої життєві цілі та про те, що куріння заважатиме вам їх досягти.

 

«Памятайте! Усі перемоги починаються з перемог над самим собою. Перемагають сильні духом!» – такими словами закінчується пам’ятка «Як кинути курити».

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: