26 листопада – День святителя Іоанна Золотоустого; 110 років від дня народження Івана Архиповича Білика (1910–1999) українського майстра художньої кераміки; 27 листопада – 60 років від дня народження Людмили Петрівни Іванцової (1960), української письменниці, журналістки, перекладачки, педагога 28 листопада – День пам’яті жертв голодоморів; 140 років від дня народження Олександра Олександровича Блока (1880–1921), російського поета, драматурга, перекладача; 140 років від дня народження Сергія Івановича Маслова (1880–1957), українського бібліографа, літературознавця, книгознавця, педагога; 130 років від дня народження Зінаїди Павлівни Тулуб (1890–1964), української письменниці, перекладачки, літературознавця, педагога; 120 років від дня народження Ярослава Івановича Середи (1900–1981), українського вченого в галузі нафтопереробки; 110 років від дня народження Ярослава-Богдана Рудницького (1910–1995), українського мовознавця, літературознавця, фольклориста, громадсько-політичного діяча;   30 листопада – 210 років від дня народження Олівера Фішера Вінчестера (1810–1882), американського промисловця, винахідника, виробника стрілецької зброї; 125 років від дня народження Матвія Миколайовича Стахіва (1895–1978), українського правника, соціолога, історика, журналіста, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Анатолія Марковича Воробйова (1900–1955), українського фізіолога, педагога.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури 9 -15 листопада 2020 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній  школі»

 

                               Українська література

Клепач, Т. М. Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Урок-дослідження за творчістю Лесі Українки [Текст] / Т. М. Клепач // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 25/26/27. - С. 32-39. - Бібліогр.: 5 назв.

Опубліковано матеріали уроку-дослідження за творчістю Лесі Українки. Упродовж навчального заходу використовується низка прийомів, методів і форм роботи, серед яких: прийом «Мікрофон», «Ґронування», читання вірша Лесі Українки, виступи творчих груп (учні-біографи; учень-мемуарист; учні-літературознавці), інтерактивна вправа «Мікрофон» тощо. На уроці школярі досліджують багато цікавих питань з життя і творчості видатної української письменниці. Упродовж виступів періодично декламуються вірші та (або) уривки з поезій Лесі Українки.

Рудик, Ж. М. "Література Прилуччини" [Текст] : усний журнал: 11 клас / Ж. М. Рудик // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 25/26/27. - С. 49-53.

Вміщено розробку навчального заходу (усний журнал) з української літератури за орієнтовною темою «Література Прилуччини». Зміст навчального заходу охоплює 3 (три розділи), які названо «сторінки».  Перша сторінка присвячена життю і творчості видатного історика, вченого, фольклориста, публіциста, критика, прозаїка, драматурга й поета-романтика Микола Костомарова. У цьому змістовому блоці декламується вірш цього митця «Соловейко». Сторінка ІІ містить матеріали про відому письменницю, авторку понад 30 збірок Любов Василівну Забашту. Сторінка ІІІ має назву «Зустріч з письменником».

Сухляк, Г. І. Віктор Близнець "Звук павутинки" [Текст] : бінарний урок: 6 клас / Г. І. Сухляк // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 25/26/27. - С. 12-15.

Презентовано конспект уроку української літератури для 6 класу за темою «Віктор Близнець "Звук павутинки". Світ, у якому живе хлопчик Льонька. Прихований зміст твору». Мета уроку: допомогти школярам збагнути проблеми, порушені автором у творі; усвідомити прихований зміст повісті; розвивати навички виразного читання, переказу; виховувати любов до природи, прагнення до краси та добра. Типологічні ознаки навчального заходу: урок засвоєння нових знань; бінарний урок української літератури, біології та основ здоров’я.  

Інформатика

Гончарові О. С. Проект «Незвична розмова про звичайні факти з життя  на планеті Земля» [Текст] : 7 клас / О. С. Гончарові // Інформатика в школі. - 2020. - № 10. - С. 27-31.

Автор представляє практичну роботу у формі групового проекту для учнів 7 класу. Метою роботи є формування в учнів уявлень про навчальні проекти, формування предметної ІКТ-компетентності; розвиток логічного та алгоритмічного мислення; розвиток умінь та навичок створювати навчальні проекти відповідно до плану. Завершальним і дуже важливим етапом роботи над проектом є його публічний захист, у ході якого відбувається презентація результатів реалізації проекту. Важливим є не тільки зміст власне презентації, а й чітке та зрозуміле подання відомостей про проект.

Огу Е. В. Інструменти для цікавого дистанційного уроку  [Текст] / Е. В. Огу // Інформатика в школі. - 2020. - № 10. - С. 11-15.

 У статті розглядаються тільки практичні аспекти теми, зокрема інструментарій створення уроків, поширення матеріалів, надання урокам інтерактивності. Мета роботи - огляд можливостей найбільш корисних інструментів для створення інтерактивних уроків для дистанційної та традиційної форми навчання. Цікавим інструментом для дистанційного уроку є презентації.  Є додатки для створення інтерактивних презентацій, що не тільки розповідають, а й запитують.

Панченко С. Ю. Створення алгоритмів доля розв’язування рівнянь та задач складанням рівнянь [Текст] / С. Ю. Панченко, Д. В. Шентяпін Інформатика в школі. - 2020. - № 10. - С. 15-26.

Автори презентують інтегрований урок з інформатики та алгебри для учнів 7 класу. Мета уроку: удосконалити вміння розв’язувати рівняння та задачі складанням рівнянь; сформувати уміння складати, виконувати, змінювати алгоритми з послідовними і вкладеними розгалуженнями та повторюваннями для розв’язування рівнянь і задач. З метою актуалізації опорних знань проводиться фронтальне опитування.

Біологія

Веденіна М. В. Дистанційний курс «Дихання» [Текст]: 8 кл. / М. В. Веденіна // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 28/30. - С. 53 - 67.

Самостійна робота учнів важлива не тільки в плані підвищення наукового змісту, матеріалу, що вивчається, а й підвищує рівень логічного мислення, пізнавальної діяльності учнів. Публікація пропонує розробку теми «Дихання» (дистанційний курс) методичною розробкою уроків на такі теми: «Будова і функції органів дихання (повітроносні шляхи й легені). Будова й функції голосового апарату людини»; «газообмін у легенях і тканинах. Значення газообміну і клітинного дихання»; «Життєва ємність легень, її визначення»; «Механізм дихальних рухів. Нейрогуморальна регуляція дихання. Дихальні рефлекси. Перша допомога в разі зупинки дихання»; «Захворювання органів дихання: причина, профілактика, лікування застуди народними засобами»; «Шкідливий вплив паління на органи дихання»; «Закріплення й узагальнення матеріалу з теми «Дихання».

Ковченко В. В. Процес травлення в ротовій порожнині [Текст]: 8 кл. / В. В. Ковченко // // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 28/30. - С. 11 - 14. - Бібліогр.: 6 назв.

Пропонується розробка сучасного уроку біології. Подається лабораторне дослідження: зовнішня будова зуба (за муляжами, моделями). Дослідницький практикум: дія ферментів слини на крохмаль. Урок має такі цілі: розкрити роль ротової порожнини в процесі травлення, сформувати знання про механічну й хімічну обробку їжі в ротовій порожнині, будову й диференціацію зубів, склад та значення лини, процес ковтання; формувати здоров’язбережувальні компетенції застосування гігієнічних правил з догляду за ротовою порожниною, профілактики хвороб зубів, запобігання шкідливих звичок; розвивати практичні навички дослідницької роботи, вміння працювати з муляжами, малюнками, додатковими джерелами інформації. За типом уроку - це урок засвоєння нових знань.

Сідько С. М. Шість контрольних робіт з біології [Текст]: 7 - 9 кл. / С. М. Дідько // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 28/30. - С. 40 - 52.

Стаття присвячена контролю знань учнів з біології. Пропонується контрольні роботи (два варіанти, чотири рівні) на такі теми: «Різноманітність тварин (безхребетні тварини)» (7 клас); «Процеси життєдіяльності тварин» (7 клас); «Транспорт речовин» (8 клас); «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи» (8 клас); «Структура клітин. Принципи функціонування клітин» (9 клас); «Закономірності успадкування ознак» (9 клас).

Фейгін О. М. Таємниці пандемій. Що дивного і незвичайного приховує перша пандемія в історії нашого століття? [Текст] / О. М. Фейгін // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 28/30. - С. 68 - 70. - Бібліогр.: 5 назв.

Матеріали до уроку. Чим відрізняється пандемія корона вірусу від інших вірусних епідемій? Чому в різних країнах хвороба має свої особливості? Як проявляються симптоми захворювання в різних вікових групах і до чого це призводить? Чи існують ліки від корона вірусу? Звідки з’являються повторні сплески епідемії? Ці та багато  інших подібних питань автор розглядає з точки зору сучасної науки, розкриваючи перед читачами дивовижний світ мікробіології.

Шведнюк Л. В. Узагальнюючий урок з теми «Дихання» [Текст]: 8 кл. / Л. В. Шведнюк // // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 28/30. - С. 15 - 20.

Пропонується сучасний урок біології, який є уроком узагальнення та систематизації знань. Урок проводиться у формі змагання (вид уроку: урок-змагання). Ставиться така мета: узагальнити знання учнів про будову та функції органів дихання; продовжити  формування наукового світогляду учнів на основі засвоєння системи біологічних знань; розвиток пізнавального інтересу та розумових здібностей учнів; розвивати вміння порівнювати, робити висновки, логічно мислити, формувати культуру спілкування під час змагань. У додатку до уроку подається опитувальник на теми: «Як ти розумієш поняття «здоровий спосіб життя?», «Я та тютюн» та анкета «Я та алкоголь».

Підготували бібліографи: Туркало О. М., Ковпак В. О., Северин О. П.

     

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: