26 листопада – День святителя Іоанна Золотоустого; 110 років від дня народження Івана Архиповича Білика (1910–1999) українського майстра художньої кераміки; 27 листопада – 60 років від дня народження Людмили Петрівни Іванцової (1960), української письменниці, журналістки, перекладачки, педагога 28 листопада – День пам’яті жертв голодоморів; 140 років від дня народження Олександра Олександровича Блока (1880–1921), російського поета, драматурга, перекладача; 140 років від дня народження Сергія Івановича Маслова (1880–1957), українського бібліографа, літературознавця, книгознавця, педагога; 130 років від дня народження Зінаїди Павлівни Тулуб (1890–1964), української письменниці, перекладачки, літературознавця, педагога; 120 років від дня народження Ярослава Івановича Середи (1900–1981), українського вченого в галузі нафтопереробки; 110 років від дня народження Ярослава-Богдана Рудницького (1910–1995), українського мовознавця, літературознавця, фольклориста, громадсько-політичного діяча;   30 листопада – 210 років від дня народження Олівера Фішера Вінчестера (1810–1882), американського промисловця, винахідника, виробника стрілецької зброї; 125 років від дня народження Матвія Миколайовича Стахіва (1895–1978), українського правника, соціолога, історика, журналіста, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Анатолія Марковича Воробйова (1900–1955), українського фізіолога, педагога.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури 2 -8 лист. 2020 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній  школі»

 

 

Українська мова

 Гонта, Т. Я. Частини мови. Загальне ознайомлення [Текст] : 6 клас: урок-фантастична мандрівка / Т. Я. Гонта // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 25/26/27. - С. 7-11.

У журналі вміщено розробку навчального заходу з української мови для 6 класу. Мета уроку: актуалізувати знання школярів зі здобутого раніше теоретичного матеріалу з розділу «Морфологія» (класифікація частин мови); формувати загально пізнавальні вміння розпізнавати розпізнавати частини мови в реченні і тексті; розрізняти повнозначні та службові слова; виховувати любов до української мови. Типологічно навчальний захід трактується як урок повторення вивченого (у молодших класах), за формою -  заняття є уроком-фантастичною мандрівкою.

Леус, Т. В. Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників [Текст]: урок-квест: 6 клас / Т. В. Леус // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 25/26/27. - С. 16-21.

Опубліковано матеріали навчального заходу з української мови для 6 класу. Упродовж уроку застосовується широкий спектр методичних прийомів та форм роботи, зокрема йдеться про: колективну роботу з текстом, ситуативне завдання, роботу в парах, кодовий диктант, роботу з епіграфом, творче завдання, роботу зі словничком-довідником, вправу «Незакінчене речення». У додатку до навчальних матеріал вміщено «Словничок-довідник незмінюваних іменників іншомовного походження». Типологічно представлений навчальний захід є уроком засвоєння нових знань.

Шквиря, Л. В. Просте речення. Розділові знаки в простому реченні [Текст] : урок-зоряна мандрівка: 8 клас / Л. В. Шквиря // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 25/26/27. - С. 28-31.

Презентовано конспект уроку української мови для 8 класу. цільові засади навчального заходу: узагальнити й систематизувати знання школярів з теми «Просте речення»; закріпити вміння вживати розділові знаки в реченнях з однорідними членами, звертанням, вставними словами, прямою мовою; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, мовлення; виховувати почуття товариськості. Внутрішньопредметні зв’язки уроку: культура мовлення й стилістика, граматика, текст (риторичний аспект). Типологічно навчальний захід трактується як урок-повторення (імітаційна гра «Зоряна мандрівка»). Обладнання до навчального заходу: роздавальний матеріал, дидактичний матеріал. Міжпредметні зв’язки  уроку: художня література.

Фізика

Данилюк М. М. Діяльнісний підхід [Текст]: впровадження активних та інноваційних технологій / М. М. Данилюк // Фізика в школах України. - 2020. - № 17-18. - С. 5-14.

У статті представлено матеріал для проведення уроку для 8 класу  на тему «Екскурсії», зокрема «Групові екскурсії», «Екскурсії на ДТП» «Екскурсії з оптики на природу». Вказано етапи підготовки та проведення екскурсій. Під час останньої екскурсії учитель пропонує учням розв’язати задачу про кількість енергії, яка надходить на Землю від Сонця за 1 с. Також представлено додатки «Створення проблемних ситуацій», «Використання художніх текстів з літературних творів», Пізнавальні запитання», «Фрагмент уроку «Заломлення світла».

Слесь Г. В. Морський бій [Текст] : 8 клас / Г. В. Слесь // Фізика в школах України. - 2020. - № 17-18. - С. 19-22.

Автор презентує гру «Морський бій» для 8 класу. Зокрема, вказано правила ги6 гра передбачає роботу груп учніа, які виконують окремі завдання з однієї теми з метою аналізу, узагальнення, висновків і вироблення кінцевого продукту спільної діяльності. У грі беруть участь дві команди або ж два учні. Команди по черзі обирають клітинку (А1…, Аб, Б1…Бб і далі із запитаннями і відповідають на них. У разі помилки хід переходить до команди суперника. Виграє команда з найбільшою кількістю правильних відповідей.

Степанець В. О. Фізичні явища, їх різноманітність. Вплив людини на природу [Текст] : 7 клас // Фізика в школах України. - 2020. - № 17-18. - С. 39-40.

У статті представлено хід уроку для 7 класу Дидактична мета уроку : формувати в учнів уявлення про основні групи фізичних явищ природи, сформулювати висновки про значення фізичних явищ у житті людини; розвивати уявлення про значення механічних, теплових, електричних, магнітних, звукових, світлових явищ  для життя на Землі; розвивати творчі здібності учнів, уміння висловлювати та аргументувати свої думки. У ході уроку вчитель розповідає про шкоду, яку завдає вітер у степовій зоні та учні проводять експерименті з феном та з’ясовують, як діє вітер на поля з рослинами, як приборкати таке норовливе фізичне явище.  

Англійська мова

Іващенко Н. С. Цікава англійська мова: (навчальна програма з позашкільної освіти гуманітарного напряму, розрахована на дітей віком 6-12 років, 4 роки навчання) [Текст] / Н. С. Іваненко // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 25/27. - С. 49 - 68. - Бібліогр.: 11 назв.

Актуальність програми з іноземної мови пов»язана з оновленням змісту навчання іноземних мов у позашкільних навчальних закладах. Програму побудовано на базі підручників «English world» (Level 1, 2, 3, 4 ) компанії Macmillan з урахуванням рекомендацій МОН України. Програму початкового рівня навчання спрямовано на формування позитивного ставлення до предмета, мотивації необхідності та значущості володіння іноземною мовою як неповторним засобом між культурного спілкування; вона передбачає знайомство з основами англійської мови. Програма основного рівня навчання передбачає поглиблення знань з англійської мови; удосконалення мовного матеріалу та поповнення лексичної бази; формування вміння сприймати усне мовлення як при безпосередньому спілкуванні, так і у звукозапису; знайомство вихованців з усіма видами мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання та письмо); удосконалення фонетичних навичок.

Киця Н. М. British food [Текст]: 10 кл. / Н. М. Киця // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 25/27. - С. 39 - 42.

Пропонується методична розробка уроку англійської мови з підтеми «Страви англійської кухні». За типом уроку - це урок формування вмінь та навичок. Мета уроку - тренувати вживання вивченої лексики до теми «Національна кухня Великої Британії»; формувати компетентність учнів у процесі творчих вправ; вдосконалювати навички читання, письма, аудіювання та говоріння; удосконалювати  комунікативні уміння (зорове сприйняття, сприймати на слух, усне продукування, писемне продукування); розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію, увагу, пам»ять, логічне та творче мислення учнів; виховувати  ввічливість та культуру поведінки, естетичний смак. Урок має такі змістові лінії: здоров'я і безпека: обговорює різні способи приготування їжі для збереження здоров»я та дотримання безпеки; підприємливість та фінансова грамотність: обґрунтовує корисність раціонального харчування; ключові компетентності: соціальна і громадянська, уміння вчитися впродовж життя, обізнаність та самовираження у сфері культури.

Куліченко Н. М. Talking about food [Текст]: 11 кл. / Н. М. Куліченко // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 25/27. - С. 34 - 38.

Подається презентація конспекту уроку англійської мови в 11-му класі. Його функції: сприяти розвитку вміння спілкуватися за темою «Харчування»; сприяти  вдосконаленню техніки читання; сприяти  розвитку вміння сприймання на слух; сприяти розвитку вмінь усного продукування і взаємодії;  сприяти розвитку готовності брати участь в іншомовному спілкуванні. Зміст та проведення уроку розвиває такі компетентності: предметні - вміння висловлювати свої преференції з теми «Харчування», читати й розуміти текст, доповнювати діалог, слухаючи його і слідкуючи за ним; ключові - вміння працювати  з друкованими посібниками, застосовувати набуті знання в різних мовленнєвих ситуаціях (вміння вчитися впродовж життя), вміння аналізувати речення і генерувати ідеї для його доповнення (ініціативність і підприємливість), співпрацювати з іншими учасниками освітнього процесу спілкуючись іноземною мовою (соціальна та громадська компетентність).

Тимофеєва Н. О. English party (засідання англійського клубу) [Текст] / Н. О. Тимофєєва // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 25/27. - С. 69 - 71.

Подається розробка позакласного заходу з англійської мови. Його цілі: навчально-пізнавальні: розширити світогляд учнів через ознайомлення з історією походження чаю та особливостями вживання чаю в Англії та Україні і чайним етикетом; удосконалити лексичні навички говоріння; розвивальні: розвивати творчі здібності учнів, розвивати здібності до розподілу і переключення уваги, до мимовільного запам'ятовування під час сприйняття на слух; виховні: формувати потреби і здатності до співпраці та взаємодопомоги під час роботи в групі; виховувати шанобливе ставлення до способу життя інших народів, глибше усвідомлення своєї культури.

Підготували бібліографи: Туркало О. М., Ковпак В. О., Северин О. П.

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: