19 вересня – 200 років від дня народження Олександра Івановича Павловича (1819–1900), українського фольклориста, етнографа, поета, педагога, священика, громадського діяча; 110 років від дня народження Василя Васильовича Зозуляка (1909–1994), українського письменника (Словаччина); 20 вересня – 90 років від дня народження Івана Олексійовича Світличного (1929–1992), українського поета, літературознавця, мовознавця, критика, правозахисника; 21 вересня – Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста; Міжнародний день миру; День винахідника і раціоналізатора; День фармацевтичного працівника; 100 років від дня народження Любові Пилипівни Калачевської (1919–1995), української актриси; 90 років від дня народження Павла Федоровича Кампова (1929–2009), українського публіциста, громадського діяча, правозахисника; 22 вересня – День партизанської слави; День машинобудівника; 180 років від дня народження Корнила Миколайовича Устияновича (1839–1903), українського художника, письменника, публіциста, громадського діяча; 130 років від дня народження Сергія Степановича Дложевського (1889–1930), українського філолога, мовознавця, літературознавця, краєзнавця, археолога, педагога; 100 років від дня народження Петра Трохимовича Маркушевського (1919–2001), українського літературознавця, театрознавця, фольклориста, критика; 23 вересня – 140 років від дня народження Павла Івановича Сениці (1879–1960), українського композитора, фольклориста, педагога; 120 років від дня народження Євмена Івановича Мариківського (1899–1986), українського диригента, педагога; 90 років від дня народження Григорія Никифоровича Цицалюка (1929–1995), українського композитора, педагога; 80 років від дня народження В'ячеслава Михайловича Мальця (1939), українського письменника; 24 вересня – 125 років від дня народження Романа Григоровича Купчинського (1894–1976), українського поета, прозаїка, журналіста, редактора, критика, композитора, громадського діяча (США) 25 вересня – 190 років від дня заснування (1829) Одеської національної наукової бібліотеки (на той час – Міська публічна бібліотека); 100 років від дня народження Сергія Дмитровича Зубкова (1919–2007), українського літературознавця; 26 вересня –110 років від дня народження Івана Павловича Шаповала (1909–після 1999), українського скульптора, педагога; 100 років від дня народження Олександра Боніфатійовича Гринька [справж. – Гриньков (1919–2013)], українського актора, публіциста, культурного діяча 27 вересня – Воздвиження Хреста Господнього; Всесвітній день туризму; День вихователя і всіх дошкільних працівників; 170 років від дня народження Едгара Ковача (1849–1912), українського архітектора, живописця, теоретика мистецтва угорського походження; 130 років від дня народження Олександра Костянтиновича Дорошкевича (1889–1946), українського літературознавця, критика, педагога; 90 років від дня народження Єлизавети Федорівни Миронової (1929–2010), української майстрині декоративного розпису; 75 років від дня народження Гізели Альбертівни Циполи (1944), української співачки; 28 вересня – 90 років від дня народження Дмитра Васильовича Павличка (1929), українського поета, перекладача, літературного критика, громадсько-політичного діяча, Героя України (2004); день народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918-1970), українського педагога; 29 вересня – 170 років від дня народження Якова Олександровича Новикова (1849–1912), українського соціолога, економіста, педагога, громадського діяча; 90 років від дня народження Віктора Михайловича Іконника (1929–2000), українського хорового диригента, композитора, педагога; 30 вересня – День мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії; Всеукраїнський день бібліотек; День усиновлення; 160 років від дня народження Альфреда Антона Єнсена (1859–1921), шведського вченого-славіста, поета, літературознавця, перекладача; 130 років від дня народження Катерини Людвиківни Лучицької (1889–1971), української актриси, режисера; 120 років від дня народження Андрія Степановича Паніва (1899–1937), українського поета, журналіста, перекладача; 110 років від дня народження Івана Івановича Гарапка (1909–2002), українського скульптора; 110 років від дня народження вана Михайловича Керницького (1909–1979), українського мовознавця; 110 років від дня народження Олексія Григоровича Тарасенка (1909–1991), українського актора, режисера.
Как сделать потолок из гипсокартона. Как сделать подвесной потолок в доме. Какой потолок лучше сделать. Отделка ванной комнаты. Быстрая отделка ванных комнат панелями. Отделка ванной комнаты пластиковыми панелями. Кровля крыши профнастилом. Качественные материалы для кровли крыш. Крыша из мягкой кровли. Самоделки для сада. Успешные самоделки для сада своими руками. Самоделки для сада и огорода. Ванная мебель для ванной комнаты. Купить мебель для ванных комнат недорого. Заказ мебели для ванной комнаты. Бизнес малое производство. Самый малый бизнес идеи производство. Новый бизнес производство. Монтаж дверей своими руками. Быстрый монтаж входных дверей. Легкий монтаж пластиковых дверей. С чего начать ремонт квартиры. Быстрый ремонт дома с чего начать. Ремонт своими руками для начинающих.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури (29 липня - 4 серпня 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

         Українська мова та література

Аксініна, Інна. Григорій Сковорода. Афоризми [Текст]: [9 клас; урок-дослідження] / І. Аксініна // Укр. мова та літ. - 2019. - № 6 (910). - С. 54-58. - Бібліогр.: 5 назв.

         Вміщено розробку уроку-дослідження з української літератури для 9-го класу. Мета навчального заходу: ознайомити школярів із біографічними відомостями з життя Григорія Сковороди, дослідити теорію сенсу життя митця; вчитися коментувати смисл афоризмів філософа; розвивати логічне та образне мислення; вчитись грамотно висловлювати власні думки; виховувати пошану до народної моралі. Упродовж уроку передбачене проведення гри «Лови помилку», міні-дискусії, а також ділової гри «Мозковий штурм».

Бондаренко, Наталія. Патріотична лірика Ольги Лантух [Текст] : література рідного краю / Н. Бондаенко // Укр. мова та літ. - 2019. - № 6 (910). - С. 82-89. 

         Оприлюднено розробку навчального заходу (урок вивчення нового матеріалу) з української літератури для 9-го класу. Мета уроку: ознайомити та зацікавити школярів творчістю Ольги Лантух; з’ясувати ідейно-тематичні особливості поезії співвітчизниці; розвивати в учнів уміння аналізувати прочитане; виховувати любов до рідної землі, почуття патріотизму. Упродовж навчального заходу передбачене читання таких віршів поетеси: «Україна болить…» (пісня), «Героям, що повернулися…», «Де ж ти, сину?» (пісня), «Посивіли соколи завчасно…», «Волонтеру», «Почуйте!»

Нікітенко, Людмила. Розділові знаки  в складносурядному реченні [Текст]: [9 клас] / Л. Нікітенко // Укр. мова та літ. - 2019. - № 6 (910). - С. 49-53. - Бібліогр.: 4 назви.

         Вміщений у журналі конспект уроку української мови покликаний: поглибити знання учнів про пунктуацію в складносурядному реченні; формувати загальнопізнавальні вміння правильно інтонувати складносурядні речення і ставити розділові знаки в них; збагачувати словниковий запас; виховувати у школярів патріотичні почуття, любов до природи. На уроці виконуються міні-диктинт, вправа «Мікрофон», лексична робота, диктант із граматичним завданням, самостіна робота, інтерактивна вправа «Продовжте речення» тощо. 

Панкратова, Людмила. Складнопідрядне речення з підрядними умови [Текст]: [9 клас] / Л. Панкратова // Укр. мова та літ. - 2019. - № 6 (910). - С. 46-48. - Бібліогр.: 2 назви.

         На сторінках газети для вчителів української мови та літератури опубліковано конспект уроку, під час якого школярі зможуть поглибити знання про складнопідрядне речення, зокрема ознайомитись з підрядними реченнями умови. Упродовж навчального заходу (урок сприймання й засвоєння нових знань) використовуються такі методи і прийоми роботи як лінгвістичне спостереження, робота з підручником, мовне спостереження, завдання-тест, лінгвістичний диспут, дослідження-конструювання, метод «Мозковий штурм» та ін. Міжпредметні зв’язки уроку: історія, українська література.  

                                      Іноземні мови

Ромець Л. В. Комунікативна культура та соціокультурна освіченість школярів під час вивчення англійської мови [Текст] / Л. В. Ромець // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - № 19/21. - С. 3 - 21. - Бібліогр.: 5 назв.

Наведений матеріал висвітлює особливості оволодіння різними аспектами культури англомовних країн на основі мовних, лінгвокраїнознавчих і країнознавчих знань та мовленнєвих навичок; містить матеріали з досвіду роботи вчителя та пропонує зразки інтерактивних вправ та завдань для підвищення рівня комунікативної культури та соціокультурної освіченості школярів при вивченні англійської мови. Мета роботи - розширити знання учнів про відмінності та подібності різних культур, допомогти вчителю у використанні автентичних матеріалів під час навчання англійської мови, удосконалити методики проведення сучасного уроку. Методичні рекомендації адресовані вчителям англійської мови.

Кончіч В. В, Горбунова Ю. Г. Комунікативні вправи з формування, вдосконалення навичок, розвитку умінь аудіювання [Текст] / В. В. Кончіч, Ю. Г. Горбунова // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - № 19/21. - С. 22 - 65. - Бібліогр.: 5 назв.

Подаються зразки комунікативних вправ з формування та вдосконалення навичок, розвитку умінь аудіювання. Типологія розуміння аудіотексту за класифікацією Н. І. Гез: рівень фрагментарного (поверхневого) розуміння; рівень глобального (загального) розуміння; рівень детального (повного) розуміння; рівень критичного мислення.

Чумакова С. М. Родинні свята. Object pronouns [Текст]: (5 кл.) / С. М. Чумакова // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - № 19/21. - С. 72 - 73.

Конспект уроку, що публікується у цій статті презентує розробку уроку англійської мови у 5-му класі на тему «Родинні свята». Його мета: уведення та активізація теми, лексичних одиниць, поняття про об’єктний відмінок займенників, практикування учнів у їхньому застосуванні, вдосконалення навичок читання, перекладу, усної взаємодії та сприймання на слух, виховання почуття гордості за свою країну, її свята та традиції, сімейні цінності. На уроці використовуються: електронний підручник з англійської мови для 5 класу за ред.. Т. Пахомової, «English Plus 1» (Oxford), мультимедійна презентація теми «Holidays in Ukraine»

Географія

Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р. Алгоритми для виконання програмних практичних робіт з географії в 11 класі [Текст] / С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко // Географія та економіка в рідній шк. - 2019. - № 6.- С. 22 - 30.

У змісті нової програми з географії для 11 класу (рівень стандарту, курс «Географічний простір Землі») передбачено виконання 10 практичних робіт. Більшість із них спрямована на розвиток умінь і навичок школярів працювати з картами, статистичним матеріалом та іншими джерелами географічної інформації для виявлення причинно-наслідкових зв’язків і залежностей у природних та суспільних процесах та явищах. Пропонується авторський погляд на зміст та особливості оформлення результатів програмних практичних робіт в 11 класі.

Панасюк Н. М. Урок на тему «Фізико-географічна характеристика природного комплексу Чорного моря. Проблеми використання й охорони його вод» [Текст]: 8 кл. / Н. М. Панасюк // Географія та економіка в рідній шк. - 2019. - № 6. - С. 31 - 33.

Подається методична розробка уроку географії (8 клас). Мета уроку: навчальна - сформувати в учнів уявлення про особливості розташування, розміри, глибини, елементи берегової лінії, найбільші острови, півострови, коси, затоки, протоки, природні умови Чорного моря; ознайомити з різноманітністю природних ресурсів і проблемою їх використання та охорони; розвивальна - розвивати навички роботи із сучасними інформаційними технологіями, різними джерелами інформації; вміння складати характеристику природного комплексу моря;виховна - виховувати в учнів екологічну культуру, бережливе ставлення до природи та навколишнього середовища.

Смолова І. І., Гордійчук Г. В. Використання квестів у курсі «Мій Київ» [Текст]: (повторення вивченого у нестандартній динамічній формі) / І. І. Смолова, Г. В. Гордійчук // Географія та економіка в рідній шк. - 2019. - № 6. - С. 34 - 37.

У статті пропонується авторське бачення популяризації краєзнавчих знань у рамках вивчення історії та географіїв середній школі. Мова йде про квест, зокрема його історико-географічний етап. Така робота дає можливість у нестандартній динамічній формі перевірити (закріпити) знання учнів з основних понять та категорій географії та історії рідного краю. Завдання розроблені на основі  навчальної програми курсу «Мій Київ» (для учнів 5 класу) та «Географія» (для учнів 6-8 класів). За бажанням учитель може  деталізувати окремі питання відповідно до навчальної програми. Для учнів 6 класу можна додати завдання з теми 5 «Природні комплекси» щодо основних форм  рельєфу своєї місцевості, а розділ 5 «Природа та населення свого адміністративного регіону» (Географія, 8 клас) стане основою для розробки завдань для характеристика клімату, грунтів, адміністративно-територіального устрою свого регіону.

Чуніна О. В. Я люблю Україну [Текст]: інтелектуальна географічна гра / О. В. Чуніна // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 11/12. - С. 68 - 70.

Подається опис інтелектуальної географічної гри. Мета заходу - узагальнити і систематизувати знання учнів з фізичної географії України, формувати географічну компетентність учнів, розвивати  творчі навички учнів, уміння працювати в команді, формувати в дітей позитивне ставлення до предмета  та пізнавальний інтерес, учити і поважати думку інших.

Предмети художньо-естетичного циклу

Корінь Т. Л. Національно-патріотичне виховання гуртківців засобами образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва / Т. Л. Корінь //  Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура. - 2019. - № 6. - С. 11 - 19. - Бібліогр.: 6 назв.

У статті розглядаються принципи патріотичного виховання. Розкривається питання гурткової роботи як однієї із форм патріотичного виховання. Розкриваються такі теми: «Українське образотворче мистецтво як засіб національно-патріотичного виховання особистості» та «Роль декоративно-ужиткового мистецтва в становленні громадянина-патріота». Виокремлюється окремим підрозділом: «Основні шляхи формування патріотизму в умовах гуртка писанкарства».

Сидоренко Л. Л. Творчість Т. Г. Шевченка як художника. Малювання українського пейзажу [Текст]: (заняття з образотворч. мистецтва) / Л. Л. Сидоренко // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура. - 2019. - № 6. - С. 2 - 6.

Описується розробка заняття з образотворчого мистецтва. Його мета: ознайомити учнів із мистецькою спадщиною Тараса Шевченка, визначити роль митця в розвитку художнього мистецтва; показати шляхи становлення Тараса Григоровича Шевченка як художника; розвивати вміння виокремлювати та ілюструвати найхарактерніші епізоди літературного твору, композиційні навички, творчу уяву, уміння правильно  розміщувати малюнок на аркуші паперу; виховувати естетичний смак та патріотичні почуття. Матеріал ілюстровано художніми творами Т. Г. Шевченка.

Шкеда С. І. Перехідний мазок у петриківському розписі [Текст]: (заняття гуртка) / С. І. Шкеда // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура. - 2019. - № 6. - С. 7 - 10. - Бібліогр.: 10 назв.

Пропонується заняття гуртка образотворчого мистецтва, присвяченого петриківському розпису. Навчальна мета цього заняття - забезпечити опанування дітьми техніки перехідного мазка; розвивальна - розвивати у дітей художні здібності, чуття ритму; виховна - виховувати естетичний смак. У «Додатках» даються зразки петриківського розпису.

Підготували Вадим Ковпак, Оксана Северин (відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи)

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: