19 вересня – 200 років від дня народження Олександра Івановича Павловича (1819–1900), українського фольклориста, етнографа, поета, педагога, священика, громадського діяча; 110 років від дня народження Василя Васильовича Зозуляка (1909–1994), українського письменника (Словаччина); 20 вересня – 90 років від дня народження Івана Олексійовича Світличного (1929–1992), українського поета, літературознавця, мовознавця, критика, правозахисника; 21 вересня – Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста; Міжнародний день миру; День винахідника і раціоналізатора; День фармацевтичного працівника; 100 років від дня народження Любові Пилипівни Калачевської (1919–1995), української актриси; 90 років від дня народження Павла Федоровича Кампова (1929–2009), українського публіциста, громадського діяча, правозахисника; 22 вересня – День партизанської слави; День машинобудівника; 180 років від дня народження Корнила Миколайовича Устияновича (1839–1903), українського художника, письменника, публіциста, громадського діяча; 130 років від дня народження Сергія Степановича Дложевського (1889–1930), українського філолога, мовознавця, літературознавця, краєзнавця, археолога, педагога; 100 років від дня народження Петра Трохимовича Маркушевського (1919–2001), українського літературознавця, театрознавця, фольклориста, критика; 23 вересня – 140 років від дня народження Павла Івановича Сениці (1879–1960), українського композитора, фольклориста, педагога; 120 років від дня народження Євмена Івановича Мариківського (1899–1986), українського диригента, педагога; 90 років від дня народження Григорія Никифоровича Цицалюка (1929–1995), українського композитора, педагога; 80 років від дня народження В'ячеслава Михайловича Мальця (1939), українського письменника; 24 вересня – 125 років від дня народження Романа Григоровича Купчинського (1894–1976), українського поета, прозаїка, журналіста, редактора, критика, композитора, громадського діяча (США) 25 вересня – 190 років від дня заснування (1829) Одеської національної наукової бібліотеки (на той час – Міська публічна бібліотека); 100 років від дня народження Сергія Дмитровича Зубкова (1919–2007), українського літературознавця; 26 вересня –110 років від дня народження Івана Павловича Шаповала (1909–після 1999), українського скульптора, педагога; 100 років від дня народження Олександра Боніфатійовича Гринька [справж. – Гриньков (1919–2013)], українського актора, публіциста, культурного діяча 27 вересня – Воздвиження Хреста Господнього; Всесвітній день туризму; День вихователя і всіх дошкільних працівників; 170 років від дня народження Едгара Ковача (1849–1912), українського архітектора, живописця, теоретика мистецтва угорського походження; 130 років від дня народження Олександра Костянтиновича Дорошкевича (1889–1946), українського літературознавця, критика, педагога; 90 років від дня народження Єлизавети Федорівни Миронової (1929–2010), української майстрині декоративного розпису; 75 років від дня народження Гізели Альбертівни Циполи (1944), української співачки; 28 вересня – 90 років від дня народження Дмитра Васильовича Павличка (1929), українського поета, перекладача, літературного критика, громадсько-політичного діяча, Героя України (2004); день народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918-1970), українського педагога; 29 вересня – 170 років від дня народження Якова Олександровича Новикова (1849–1912), українського соціолога, економіста, педагога, громадського діяча; 90 років від дня народження Віктора Михайловича Іконника (1929–2000), українського хорового диригента, композитора, педагога; 30 вересня – День мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії; Всеукраїнський день бібліотек; День усиновлення; 160 років від дня народження Альфреда Антона Єнсена (1859–1921), шведського вченого-славіста, поета, літературознавця, перекладача; 130 років від дня народження Катерини Людвиківни Лучицької (1889–1971), української актриси, режисера; 120 років від дня народження Андрія Степановича Паніва (1899–1937), українського поета, журналіста, перекладача; 110 років від дня народження Івана Івановича Гарапка (1909–2002), українського скульптора; 110 років від дня народження вана Михайловича Керницького (1909–1979), українського мовознавця; 110 років від дня народження Олексія Григоровича Тарасенка (1909–1991), українського актора, режисера.
Как сделать потолок из гипсокартона. Как сделать подвесной потолок в доме. Какой потолок лучше сделать. Отделка ванной комнаты. Быстрая отделка ванных комнат панелями. Отделка ванной комнаты пластиковыми панелями. Кровля крыши профнастилом. Качественные материалы для кровли крыш. Крыша из мягкой кровли. Самоделки для сада. Успешные самоделки для сада своими руками. Самоделки для сада и огорода. Ванная мебель для ванной комнаты. Купить мебель для ванных комнат недорого. Заказ мебели для ванной комнаты. Бизнес малое производство. Самый малый бизнес идеи производство. Новый бизнес производство. Монтаж дверей своими руками. Быстрый монтаж входных дверей. Легкий монтаж пластиковых дверей. С чего начать ремонт квартиры. Быстрый ремонт дома с чего начать. Ремонт своими руками для начинающих.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури (22 -28 лип. 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

Зарубіжна  література

Бринь, Г. П. Написання реферату за романом Стендаля "Червоне і чорне" [Текст] : 10-й клас / Г. П. Бринь // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 11/12. - С. 70-71.

         Опубліковано розробку навчального заходу із зарубіжної літератури за твором Стендаля «Червоне і чорне». Мета заходу: удосконалювати вміння школярів опрацьовувати наукові та науково-популярні джерела як додаткові джерела інформації; проаналізувати зразки рефератів щодо їхнього змісту, графічного та композиційного оформлення; звернути увагу на дотримання вимог до підготовки реферату; розвивати культуру мовлення та творчі здібності; формувати найкращі риси людської особистості. За типом начальний захід є уроком розвитку мовлення.

Коновалова, М. В. Два уроки за творчістю Дж. Д. Селінджера [Текст] : 10-й клас / М. В. Коновалова // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 11/12. - С. 62-68.

Вміщено конспекти двоїх навачльних заходів із зарубіжної літератури для 10-го класу за творчістю всесвітньо відомого американського письменника Джерома Девіда Селінджера (1919-2010). Упродовж уроків використовуються такі форми, методи і прийоми навчання як: вступне слово вчителя, словникова робота, творча робота у групах (складання таблиці «Символіка імен персонажів роману Дж. Д. Селінджера «Ловець у житті»), переказ учнями окремих епізодів роману, повідомлення учнів, інтерактивна вправа «Мікрофон», бесіда «Суперечності характеру головного героя».

Пшенична, С. А. Застосування прийому ТРВЗ "Дерево рішень" для вивчення оповідання Дж. Олдріджа "Останній дюйм" [Текст] : 7-й клас / С. А. Пшеничеа // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 11/12. - С. 2-16.

         Чільне місце у педагогіці нині посідає створена 1946 року вченим-дослідником та письменником-фантастом Генріхом Альтшуллером Теорія розв’язання  винахідницьких завдань (далі - ТРВЗ). Основне завдання ТРВЗ - навчити школяра розв’язувати проблеми різного рівня складності з використанням винахідницьких завдань. Іншими словами ця навчальна технологія покликана розвивати системне мислення дитини та її творчі здібності. Детальніше суть технології розкривається у поданій публікації з відповідною змістовою базою у вигляді матеріалів конспекту уроку для 7-го класу за твором "Останній дюйм" відомого письменника і громадського діяча, аватора понад 30-ти книг Джеймса Олдріджа.

Хімія

Грабовий Андрій. Навчальний хімічний експеримент як засіб реалізації наскрізних змістових ліній шкільного курсу хімії [Текст] / А. Грабовий // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 3. - С. 14 - 17.

Стаття присвячена проблемі пошуку засобів реалізації змістових ліній у шкільному курсі хімії. У статті описується дослідження, мета якого полягає у висвітленні теоретико-методичних засад використання навчального хімічного експерименту як засобу реалізації наскрізних змістових ліній шкільного курсу хімії. Розкривається зміст змістових ліній та роль хімічного експерименту в їх реалізації.

ВеличкоЛюдмила. Багатоманітність органічних речовин і їхні взаємозв’язки [Текст] / Л. Величко // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 3. - С. 9 - 11. - Бібліогр.: в кінці ст..

У статті розкрито теоретичний зміст питання навчальної програми з хімії про багатоманітність і генетичні зв’язки органічних сполук, викладено методичні рекомендації щодо реалізації цих питань у навчальному  процесі.

Староста Володимир. Навчальні завдання з теми: «Оксисен і кисень» [Текст] / В. Староста // Біологія і хімія р рідній шк. - 2019. - № 3. - С. 11 - 13.

Вивчення хімії, як і інших предметів, неможливо без виконання широкого спектра навчальних завдань (запитань, вправ, задач) з різною метою (мотивація, закріплення, систематизація, контроль, пошук інформації тощо) на різних етапах уроку, у різних організаційних формах (фронтальний, груповий, індивідуальній діяльності). На думку автора, важливим є як розв’язування, так і ретельний аналіз його результатів, пошуку і використаних даних для складання завдань. Такий підхід сприяє всебічному розвитку учня, вчить критичного мислення. У статті розглядаються деякі приклади таких завдань під час вивчення Оксисену та кисню.

Харченко О. В. Компетентнісно орієнтовані завдання з хімії у старшій школі [Текст] / О. В. Харченко // Хімія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 13/14. - С. 5 - 12.

Модернізація освіти на підставі компетентнісного підходу зумовлює нові  вимоги до наповнення змісту уроку. Головною метою компетентнісно орієнтованого уроку є розвиток в учнів здатності використовувати отримані знання, вміння самостійно їх набувати, брати активну участь у навчанні. Особливо це актуально для старшокласників, які мають бути готовими до успішної діяльності в суспільному житті, до подальшого особистісного розвитку. У статті наводяться приклади компетентнісно орієнтовані завдання з хімії для самостійної роботи учнів.

Біологія

Байкова Л. Д. Роль хімії та біології у формуванні здорового харчування [Текст] / Л. Д. Байкова // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 19/21. - С. 7 - 10.

Запропонований захід розрахований для учнів 7-11 класів, допоможе зорієнтувати учнів на практичне сприйняття предметів. Може використовуватися під час факультативних занять, у дослідницьких секціях тощо. Мета: ознайомити учнів із основними вимогами до раціонального харчування, розглянути наслідки неякісного харчування, з’ясувати фактори, що негативно впливають на здоров’я людини, визначити основні правила харчування і використання їх у формуванні правильної харчової поведінки; навчити дослідним шляхом визначати корисність продуктів харчування, норми раціонального харчування для різновікових груп; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.

Боднар Наталка. Тема уроку: «Опора і рух. Види скелета. Способи пересування тварин» [Текст] / Н. Боднар // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 3. - С. 20 - 21.

Пропонується методична розробка уроку біології. Його мета:  сформувати  загальні уявлення про опорно-рухові системи безхребетних тварин і види скелетів тварин; розглянути способи пересування  тварин і типи симетрії їхнього тіла; розвивати пізнавальний інтерес до вивчення природи та спостережливість; виховувати культуру ведення дискусії. Тип уроку - засвоєння нових знань.

Ващенко Лідія. Моніторинг  рівнів сформованості  предметної біологічної компетентності учнів [Текст] / Л. Ващенко // Біологія  і хімія в рідній шк. - 2019. - № 3. - С. 31 - 36. - Бібліогр.: 11 назв.

У статті представлено комплексну педагогічну модель моніторингу рівнів сформованості предметної біологічної компетентності учнів старшої профільної школи. Запропоновано структурно-функціональну модель, яка  складається з двох підсистем, що відтворюють порядок організації моніторингу та структуру предметних біологічних компетентностей. Така цілсність дає змогу  осмислити багатовекторність процесу моніторингу. Окрім тогою обґрунтовано значення внутрішньошкільного моніторингу в сучасній шкільній освіті, здійснюваного за ініціативи самого навчального закладу, що полягає в можливості використання його результатів у межах конкретного навчального закладу з метою поліпшення навчальних досягнень школярів, планування подальшої діяльності школи.

Кудря В. М. Урок-проект за темою «Значення покритонасінних рослин для здоров’я людини. Рослини-антиоксиданти» [Текст]: 6 кл. / В. М. Кудря // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 19/21. - С. 77 - 79.

Запропоновано сучасний урок біології (6 клас). Тип уроку - узагальнюючий. Метод: проектна та дослідницька діяльність учнів. Колективно-інформаційно-практичний проект. Реалізації проекту передувала екскурсія в природу та спілкування з медичними працівниками. Мета уроку-проекту - дати поняття про радіаційне забруднення довкілля; встановити взаємозв’язок  між трьома поняттями «радіація», «покритонасінні», «здоров’я»; довести, що деякі  рослини - рятівники від радіації і багатьох недуг; підвищити компетентності учнів щодо здоров’я людини; розвиток критичного мислення, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; розробити засоби захисту від радіації. Компетентності: вміння вчитися впродовж життя, володіння  українською мовою, природничо-наукові, здоров’язбережувальні, соціокультурні.

Підготували Вадим Ковпак, Оксана Северин (відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи) 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: